استانها

فوتی‌های ناشی از حوادث کار در مازندران افزایش یافت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در پنج ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با ۶، ساری با ۵ و بابل و چالوس هر کدام با ۴ مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندورود، رامسر و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۳ نفر و پس از آن و برق گرفتگی با ۱۰ و برخورد جسم سخت با ۹ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خرداد با ۱۵، تیر با ۸ ، فروردین و اردیبهشت هر کدام با ۷ و مرداد با ۶ مورد آمار فوتی گزارش شده است. سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مراجعه ۳۷۰ نفر از مصدومین حوادث کار طی پنج ماه انسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان بوده است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا