استانها

رفع تصرف بیش از ۳۰۸ هکتار اراضی ملی در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ غلامعلی دهشیری در این رابطه اظهار کرد: میزان ۳۰۸ هکتار و ۴۳۴۹ متر مربع اراضی رفع تصرف شده که از این میزان ۱۲۹ هکتار و ۹۳۳۹ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و میزان ۱۷۸ هکتار و ۵۰۱۰ متر مربع مربوط به منابع طبیعی است.

این مقام قضایی ادامه داد: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در ۵ ماهه اول سال گذشته بیش از ۲۱۳ هکتار بوده که در ۵ ماهه امسال با تلاش های انجام شده ۳۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۰۸ هکتار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: ارزش رفع اراضی تصرف شده بیش از ۶۳۱۲ میلیارد ریال بوده که از این میزان ارزش اراضی مسکن و شهرسازی قریب ۶۳۰۰ میلیارد ریال و مابقی مربوط به منابع طبیعی است.

وی ضمن تاکید بر حفظ اراضی ملی و لزوم جدیت دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت و پیشگیری از تصرفات در اراضی دولتی و ملی خاطرنشان کرد: صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه های متولی مسئله مورد تاکید است.

دهشیری افزود: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد و زمین خواری عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفین و مجرمان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: مبارزه با فساد و پیشگیری از زمین خواری و تعدی ب بیت المال قطعاً نیازمند مشارکت و همت آحاد جامعه است تا در صورت برخورد با هرگونه از موارد ذکر شده مراتب را جهت بررسی نهادهای متولی گزارش نمایند.

لازم به ذکر است تعداد رفع تصرفات در ۵ ماهه سال گذشته ۲۲۷ مورد بوده که در ۵ ماهه سال جاری این تعداد به تعداد ۲۹۵ مورد افزایش یافته است.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا