استانها

دیوار صنایع آب‌بر کوتاه است/وزارت نیرو برنامه راهبردی تدوین کند

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور یزدی زاده در پنل تخصصی تامین پایدار برق در زنجیره فولاد اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه ریزی در ارتباط با استفاده از منابع آبی در اختیار وزارت نیرو است اما در حوزه کاری ذوب آهن کوچکترین برنامه ریزی را تاکنون شاهد نبوده‌ایم.

وی بابیان اینکه همیشه دیوار فولاد سازی‌ها به عنوان صنایع آب بر کوتاه است، افزود: لازم است در وزارت نیرو برنامه ریزی راهبردی در این خصوص تدوین شود که تحت هیچ شرایطی آب ورودی شرکت هایی که خودشان تامین کننده برق هستند تحت الشعاع قرار نگیرد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه امسال شرکت زیسکو از زیر مجموعه های میدکو هم به عنوان یک تولید کننده کوره بلندی در چرخه تولید فولاد کشور قرار گرفته است،تصریح کرد: زمانی که نیروگاه را ارزیابی کنند فراخور راندمان نیروگاهی تعرفه‌ها مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های کوره بلند این است که از گازهای فرایندی استفاده می کند که ارزش حرارتی آن پایین است و در نتیجه ورودی آن باید بیشتر باشد، گفت: عدد راندمان را به صورت قدرمطلق محاسبه می کنند و نتیجه آن این می شود که به ظاهر راندمان نیروگاهی ما پایین است.

یزدی زاده تاکید کرد: این در حالی است که می توانیم گازهای فرایندی را که آلودگی زیست محیطی ندارد به اتمسفر بدهیم و تقاضا کنیم که گاز طبیعی در اختیار ما بگذارند.

وی گفت: برای اینکه بتوانم گازهای فرایندی را به بهترین شکل استفاده کنیم هیچ مشوقی نداریم و این در حالی است که باید تفاوتی بین فرایندهای کوره بلندی و سایر روش ها باشد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا