ورزش

حسن یزدانی به دنبال انتقام از تیلو در نروژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از ۱۰ تا ۱۸ مهر به میزبانی اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود. این مسابقات امسال فضای متفاوتی دارد چرا که اولین بار است در سال برگزاری المپیک، مسابقات جهانی برگزار می شود اما به دلیل تعویق یکساله المپیک، این اتفاق رقم خورده. در فاصله سه هفته تا شروع این رقابت ها، اتحادیه جهانی کشتی از حضور چهره های شاخص و عنوان داران المپیک توکیو همچون حسن یزدانی، دیوید تیلور، عبدالرشید سعداله‌یف و کایل اسنایدر نام برده.

با این اوصاف، پرده سوم از دوئل جذاب حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی را باید در نروژ شاهد باشیم. جایی که حسن یزدانی برای انتقام شکست توکیو به مصاف رقیب سرسختش می رود و مطمئنا انگیزه زیادی برای کنار زدن او دارد. از سوی دیگر عبدالرشید سعداله‌یف ملقب به تانک روس، به دنبال آن است تا با شکست رقبای سرسخت خود از جمله کایل اسنایدر آمریکایی، پنجمین مدال طلای جهان خود را به سینه بزند. او در المپیک توکیو با شکست همین رقیب موفق شد دومین طلای المپیکش را به دست آورد.

بر اساس لیست اولیه اتحادیه جهانی کشتی در مجموع در کشتی آزاد، ۱۳ مدال آور المپیک توکیو شامل ۲ قهرمان، ۴ نایب قهرمان و ۷ عنوان دار سومی، در رقابت های جهانی نروژ به روی تشک می روند.
در کشتی فرنگی نیز در مجموع ۸ مدال آور المپیک توکیو شامل ۳ قهرمان، یک نایب قهرمان و ۴ عنوان دار سومی در رقابت های جهانی نروژ به میدان می روند.
لوییز آلبرتو سانچژ از کوبا در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی از ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم و موسی اولویف از روسیه در وزن ۹۷ کیلوگرم، ۳ طلایی کشتی فرنگی المپیک توکیو هستند که قرار است در نروژ به میدان بروند.
طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، کشورها تا ۳ روز مانده به رقابت ها می توانند لیست نفرات خود را در اوزان مورد نظر تغییر دهند.
* اسامی ۲۱ مدال آور المپیک توکیو در رشته آزاد و فرنگی که طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی قرار است در مسابقات جهانی نروژ به میدان بروند به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

وزن ۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان( دارنده مدال برنز المپیک توکیو از آمریکا)

وزن ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک( دارنده مدال برنز المپیک توکیو از آمریکا)

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد حبیب کادزی محمداف از بلاروس(نایب قهرمان المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم) – بکزاد عبدالرحمان اف از ازبکستان( دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم)
وزن ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور از آمریکا(قهرمان المپیک توکیو) – حسن یزدانی از ایران(نایب قهرمان المپیک توکیو) – آرتور نایفونوف از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)
وزن ۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله یف از روسیه(قهرمان المپیک توکیو) – کایل اسنایدر از آمریکا(نایب قهرمان المپیک توکیو) – آبراهام روآنو از ایتالیا(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: گنو پتریاشویلی از گرجستان(نایب قهرمان المپیک توکیو) – امیرحسین زارع از ایران و طاها آکگل از ترکیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)
آمریکا در این وزن نام گویازدوفسکی را برای حضور در مسابقات ارسال کرده و خبری از حضور گیبل دن استیوسن قهرمان المپیک توکیو، که به تازگی خبر حضورش در کشتی کج مننشتر شده به چشم نمی خورد.

کشتی فرنگی:
وزن ۶۰ کیلوگرم: سرگئی املین از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

وزن ۶۳ کیلوگرم: لوییز آلبرتو سانچز از کوبا(قهرمان المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم)

وزن ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی از ایران(قهرمان المپیک توکیو)

وزن ۸۲ کیلوگرم:رفیق حسین اف ازآذربایجان(دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۷۷ کیلوگرم)

وزن ۸۷ کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی از صربستان(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

وزن ۹۷ کیلوگرم: موسی اولویف از روسیه(قهرمان المپیک توکیو) محمد هادی ساروی از ایران (برنز المپیک توکیو)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:

یاکوبی کاجایا از گرجستان(نایب قهرمان المپیک توکیو) – سرگئی سمنوف از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

۲۵۴ ۲۵۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا