فناوری اطلاعات

جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه برخی کارخانه‌‌های خود را موقتا تعطیل می‌کند

جنرال موتورز، شرکت مادر شورولت، بیوک، کادیلاک و جی‌ام‌سی به دلیل کمبود جهانی تراشه، تولید هشت کارخانه خود در آمریکای شمالی و مکزیک را موقتا متوقف می‌کند.

طبق این گزارش چهار کارخانه جنرال موتورز در ایالات متحده تحت تاثیر این شرایط قرار خواهند گرفت که شامل کارخانه‌های فورت‌وین ایندیانا، وینتزویل میزوری، اسپرینگ هیل تنسی و لنسینگ میشیگان می‌شود. همچنین چهار کارخانه دیگر در مکزیک و کانادا نیز برای چندین هفته تعطیل خواهند شد. جنرال موتورز در این بازه زمانی قصد دارد میزان موجودی چیپ های خود را افزایش دهد. توقف این کارخانه‌ها احتمالا روی سودآورترین خودروهای این شرکت از جمله خودرو‌های شاسی‌ بلند و وانت تاثیر خواهد گذاشت.

جنرال موتورز

سخنگو جنرال موتورز در ایمیل خود گفت:

در طول زمان تعطیلی، خودروهای ناتمام بسیاری از کارخانه‌های تحت تاثیر قرار گرفته مانند فورت‌وین را به نمایندگی‌ها تعمیر خود ارسال می‌کنیم تا تقاضای شدید مشتریان خود را برآورده کنیم. هرچند شرایط پیچیده و بسیار انعطاف پذیری را تجربه می‌کنیم، اما به توانایی تیم خود برای پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای به حداقل رساندن تاثیر کمبود جهانی تراشه اطمینان داریم.

از جمله خودروهایی که تحت تاثیر این شرایط قرار خواهند گرفت می‌توان به شورلت سیلورادو، شورلت اکویناکس، جی‌ام‌سی اکیدیا، بیوک آنکلیو، کادیلاک XT5 و XT6 اشاره کرد. این دومین باری است که جنرال موتورز به دلیل کمبود جهانی تراشه مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود می‌شود. بزرگترین شرکت خودروسازی آمریکای شمالی، پیش از این در اوایل سال جاری چندین کارخانه خود را به مدت دو هفته تعطیل کرده بود.

البته جنرال موتورز تنها شرکت خودروسازی نیست که تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی قرار گرفته است. تقریبا تمام خودروسازان مانند فولکس واگن، فورد و تویوتا نیز طی این مدت مجبور به کاهش تولید و تعطیلی موقت کارخانه‌های خود شدند. حتی تسلا نیز که نسبت به اکثر رقبای خود خودروهای بسیار کمتری تولید می‌کند، اعلام کرد که باید نرم‌افزار خودروهای خود را برای پشتیبانی از تراشه‌های جایگزین بازنویسی کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه اعلام درآمد شرکت خود گفت: «وضعیت کمبود تراشه در جهان همچنان جدی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا