استانها

تغییر شیوه زندگی باعث کاهش ردپای کربن تولیدی می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، هر فعالیتی بر محیط‌زیست تأثیری می‌گذارد. ردپای کربن عبارت از میزان تأثیر فعالیت‌های انسان بر سیاره زمین و محیط‌زیست است. رد پای کربن معیاری برای اندازه‌گیری انتشار دی اکسید کربن از فعالیت‌های مختلف در دوره زمانی مشخص است و تأثیر انسان بر محیط زیست از طریق انتشار دی اکسید کربن را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: دی‌اکسید کربن، اصلی‌ترین دلیل افزایش دما در سطح کره زمین محسوب می‌شود. وی افزود: وجود این گاز سبب محبوس شدن حرارت در سطح می‌شود و تقریبا تمام گاز دی‌اکسید کربن تولید شده در دنیا ناشی از فعالیت‌های انسانی است.

شهرام احمدی اذعان کرد: بر اساس یافته های پژوهشگران، در هر ثانیه نزدیک به ۳ میلیون کیلوگرم دی‌اکسید کربن در سراسر دنیا تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با محاسبه ردپای کربن خود می‌توانیم سهم خود را در ایجاد این تغییر ادا کنیم و اگر همه تغییر ایجاد کنند، تأثیری که بر محیط زیست می‌گذارد در خور توجه خواهد بود.
احمدی گفت: حمل و نقل (زمینی، هوایی و حمل و نقل عمومی)، برق، گرمایش، ساخت و ساز ، غذا و … مهمترین طبقه‌بندی‌های مصرف هستند که ردپای کربن یک انسان را تعیین می کنند.
وی تصریح کرد: در شرایط پاندمی و شیوع ویروس کرونا با تغییر شیوه کار به صورت دورکاری، کاهش مصرف سوخت، انرژی و تردد بین شهری و شهری خودروها، کاهش مصرف انرژی در برخی از واحدهای صنعتی، خرید آنلاین و … میزان انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا کرده و نتایج مثبتی را بر پدیده گرمایش جهانی خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ابراز امیدواری نمود که با تغییر شیوه زندگی در دوران کرونا و پس از آن، استفاده از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تأثیر انتشار دی اکسید کربن در محیط زیست جزو اولویت‌های همه ما باشد به‌طوری که نسل ما و نسل‌های بعدی بتوانند زندگی سالم داشته باشند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا