استانها

برترین‌های قرآنی استان سمنان مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۷۵ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار شد و پس از رقابت با هم، نفرات برتر این دوره از مسابقات مشخص شدند.
وی با اشاره به نفرات برتر در رشته های حفظ قرآن کریم افزود: محمد تقی سعدالدین از سمنان نفر اول در رشته حفظ کل، قاسم خاکپاش از شاهرود نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء و قربان علیان نژادی از دامغان نفر اول در رشته حفظ ۵ جزء شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در رشته قرائت تحقیق محسن سفیدیان از سمنان، سید یوسف حسینی از شاهرود و سید محمد حسینی پور از دامغان به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی گفت: در رشته ترتیل نیز محسن خطیبی از سمنان اول، سعید حاجی ابراهیمی از مهدیشهر دوم و حمید سماوی از سمنان سوم شدند.
حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: در رشته اذان نیز حسینعلی جمال از سمنان نفر اول، سید مصطفی علوی از سمنان و محمد نوروز مجنی از شهر بسطام نیز نفرات دوم و سوم شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه مسابقات استانی امسال در بخش خواهران نیز ۵شنبه ۱۱ شهریور در حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شده است گفت: در رشته حفظ کل خواهران نرجس سعدالدین، شیما یزدانی و زینب شاطری سه شرکت کننده سمنانی بودند که موفق شدند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.
وی افزود: معصومه نجاران از سمنان نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء و معصومه مولا از گرمسار و زهرا جعفری از شاهرود نفرات دوم و سوم این رشته شدند.
حجت الاسلام و المسلمین تدینی با اشاره به اینکه زهرا وارثی از دامغان نفر اول رشته حفظ ۱۰ جزء، صفیه شکری از شاهرود نفر دوم و فاطمه وطنی از سمنان نفر سوم رشته حفظ ۱۰ جزء شدند، گفت: صدیقه محمد حسنی از شااهرو، طاهره وارثی از دامغان و سهیلا زارعین از سمنان رتبه های اول تا سوم رشته حفظ ۵ جزء خواهران را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه خانم محدثه رمضان پور داز شهرستان سمنان در رشته قرائت خواهران تنها کسی بود که در جایگاه برتری این دوره از مسابقات در این رشته قرار گرفت، عنوان کرد: منصوره آقا حسنی از سمنان نفر اول رشته ترتیل خواهران، فاطمه محمد تقی از شاهرود نفر دوم رشته ترتیل خواهران شد و طیبه رحمانی از سمنان نیز در رتبه سوم این رشته جای گرفت.
وی با اشارا به اینکه در رشته دعاخوانی برادران و خواهران، کلیه اجراها ضبط و به مرکز امور قرآنی سازمان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: اجراهای ارسال شده توسط مرکز امور قرآنی سازمان مورد داوری قرار خواهد گرفت و نفرات برتر متعاقبا اعلام خواهند شد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا