بازار مالی

برای خرید خودرو دست دوم چه نکاتی باید رعایت شود؟

مخصوصاً با وجود اینکه اغلب شرکت‌ها پیش‌فروش‌های خودرو را به صورت محدود و برای خودروهای به خصوصی انجام می‌دهند، خرید خودرو برای نیازمندان ماشین شخصی با چالش‌های زیادی مواجه شده است. البته نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که با خرید خودروهای صفرکیلومتر امکان فروش آن‌ها را تا یک سال ندارید و با پیش‌فروش‌های ارائه شده، باید از ۹۰ روز تا یک سال برای تحویل خودروی درخواستی خودتان منتظر بمانید.

به همین دلیل است که بازار فروش خودروهای دست دوم نسبت به گذشته داغ‌تر شده است. کسانی که قصد خرید خودرو را به صورت فوری دارند می‌توانند از این روش برای رسیدن به ماشین مورد نظرشان استفاده کنند. این طرح برای خرید خودروهایی که در پیش‌فروش‌های جدید عرضه نمی‌شوند، تولید آن‌ها متوقف شده یا خودروهای کمیاب و نایاب بازار بهترین گزینه است.

اما خرید و فروش ماشین دست دوم به همین سادگی نیست! افرادی که تجربه این معامله‌ها را داشته‌اند یا درباره آن‌ها شنیده‌اند خوب می‌دانند که گاهی خرید خودرو دست دوم به‌اندازه‌ای چالش‌برانگیز است که نخریدن آن برایتان به صرفه‌تر خواهد بود. با خودرو۴۵ همراه باشید و ترفندهای خرید ماشین دست دوم را یاد بگیرید.

خرید و فروش خودرو در سایت‌های فروش خودرو کارکرده یا دست دوم

سایت فروش خودرو دست دوم

برای خرید امن خودروی دست دوم چه راهی را پیشنهاد می‌کنید؟ آیا پیدا کردن یک دلال آشنا یا نمایشگاهی که از دوستان شما است می‌تواند کمک کننده باشد؟ چه تضمینی وجود دارد که خود این فرد دوست و آشنا برای منعت طلبی وسوسه نشده و خودروی معیوبی را با قیمت بالاتر از بازار به شما نفروشد؟ بنابراین این راه گزینه مناسبی برای رسیدن به هدف خرید خودرو دست دوم نیست.

این روزها برای خرید و فروش ماشین نیازی نیست که دست به دامن دلال‌ها شوید! زیرا به لطف پیشرفت تکنولوژی وب‌سایت‌های فروش خودرو دست دوم راه‌اندازی شده‌اند که اطلاعات کامل و دقیقی را برای خرید در اختیارتان قرار می‌دهد. فروش ماشین دست دوم با خودرو ۴۵ برای مالکان خودرو این امکان را فراهم می‌کند که قیمت خودروی‌شان را منصفانه و درست تعیین کنند و نگران اینکه فروش ماشین دست دوم آن‌ها هیچ‌وقت اتفاق نیفتد نباشند.

مخصوصاً که فروش خودرو کارکرده در خودرو۴۵ با کارشناسی انجام می‌شود و به محض تسویه‌حساب اقدامات انتقال سند انجام خواهد شد؛ بنابراین هیچ چک برگشتی و بدهی متوجه فروشنده ماشین نخواهد بود و می‌تواند مبلغ تعیین‌شده را نقد در حسابش دریافت کند. خریدار هم با علم به مسائل مربوط به کارشناسی خودرو آن را خریداری می‌کند و امکان برگرداندن خودرو و پشیمان شدن به بهانه‌های مختلف را نخواهد داشت.

نکات مهم در خرید خودرو کارکرده

خرید خودرو کارکرده

برای خرید خودروی دست دوم باید تمام هوش و دقتتان را به کار بگیرید. چون ممکن است کل مبلغی که برای خرید در نظر گرفته‌اید از دستتان برود و در نهایت یک ماشین معیوب که تمام عمرش در راه تعمیرگاه‌ها است روی دستتان بماند. مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید خودرو کارکرده در نظر بگیرید عبارتند از:

سال ساخت و میزان کارکرد خودرو

در بازار خرید و فروش ماشین دست دوم، یکی از نکات کلیدی که قیمت خودرو را تعیین می‌کند، میزان کارد آن است. برای محاسبه کارکرد خودرو باید ابتدا سال ساخت آن را بدانید. سپس به ازای هر سال ۱۵ تا ۲۰ هزار کارکرد را محاسبه کنید. این عدد، کارکرد استاندارد یک خودروی دست دوم است.

قیمت خودروی دست دوم

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید، مخصوصاً وقتی قرار است یک خودروی دست دوم بخرید. وقتی قیمت یک خودرو زیر قیمت بازار و ارزان در نظر گرفته شده، احتمال دارد که ماشین مورد نظر ایرادات اساسی داشته باشد و فروشنده صرفاً برای رد کردن یا فروش سریع آن قیمت را تا این حد پایین آورده باشد.

در خرید خودرو کارکرده قیمت معمولاً به دست دلالان و با توجه به نوسانات بازار تعیین می‌شود؛ اما راه‌های بهتر مانند خرید آنلاین ماشین دست دوم هم وجود دارد که امکان بررسی قیمت خودروهای مختلف و خرید خودروی متناسب با بودجه را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

کنترل مدارک خودرو و متقاضی

بازار فروش خودروهای دست دوم تنها در اختیار مالکان این وسایل نقلیه نیست! بلکه سارقان خودروهای مختلف و افراد منفعت‌طلب هم در این بازار حضور دارند و ممکن است خودروی عرضه‌شده متعلق به این گروه باشد؛ بنابراین موقع خرید خودرو حتماً مدارک آن مانند کارت ماشین، برگ سبز ماشین، مدارک متقاضی را چک کنید و درباره صحت آن‌ها از مراجع معتبر استعلام بگیرید.

درخواست کارشناسی فنی خودرو

زیبایی و سال بودن ظاهری خودرو نباید شما را درباره سلامتی فنی آن فریب دهد. حتماً قبل از خرید خودرو از کارشناسان مربوطه درخواست معاینه فنی کنید و پس از آن با علم به مشکلات خودرو درباره خرید یا عدم خرید آن تصمیم بگیرید.

تاثیر نوسانات قیمت خودرو صفر بر قیمت ماشین کارکرده

در گذشته بازار خرید خودرو صفر و کارکرده متناسب با هم فعال بود و متقاضیان به محض اقدام می‌توانستند یکی از خودروهای صفر شرکت‌های تولید کننده یا خودروهای کارکرده موجود در بازار را تهیه کنند؛ اما این روزها که طرح پیش‌فروش خودروهای صفرکیلومتر برای کنترل نوسان بازار خودرو ارائه شده، نوسان قیمت خودروهای کارکرده با چالش‌های بیشتری همراه شده است.

دیگر قیمت روز خودروهای صفر داخلی و خارجی با توجه به قیمت عرضه کنندگان خودروهای صفر تعیین نمی‌شود؛ زیرا تعداد خودروهای پیش‌فروش شده محدود است و متقاضیان مجبور شده‌اند برای خرید به بازار خرید خودرو دست دوم رو بیاورند. این هجوم و افزایش معامله‌ها به‌اندازه‌ای است که گاهی قیمت روز ماشین صفر نمایندگی، از قیمت تمام شده برای خودرو کارکرده کمتر تمام می‌شود.

در واقع قیمت ماشین صفر به جای اینکه از ماشین دست دوم بیشتر باشد، کمتر شده؛ زیرا شرکت‌های تولید کننده خودرو با قیمت مشخصی نسبت به پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند. در صورتی که بازار خودرویی که دست دلالان است هر چقدر که می‌شود سعی می‌کند قیمت‌ها را بالاتر ببرد. مخصوصاً وقتی حرف از خرید خودروهای کم کارکرد که یک تا دو سال است خریداری شده‌اند به میان می‌آید.

راه حل در بازار چیست؟

شرکت‌های تولید کننده همچنان قصد دارند با پیش‌فروش خودرو نوسان قیمت بازار خودرو را حفظ کنند، دلالان هم که به هیچ عنوان از سود خودشان روی خودروهای کارکرده عقب نمی‌نشینند، پس کسانی که نیاز به خودرو دارند چه کاری باید انجام دهند؟

بهترین راه برای اینکه هم مالک خودروی سالم شوید و هم قیمت منصفانه را برای خرید یا فروش خودرو در نظر بگیرید، استفاده از مراجع معتبر بازار خرید و فروش خودرو است که خریدار را مستقیماً به فروشنده وصل می‌کنند. اگر خرید و فروش خودرو کارکرده را با خودرو ۴۵ انجام دهید، یک معامله برد- برد را تجربه کرده‌اید. مطمئن باشید تجربه خرید و فروش خودرو در این وب سایت به‌اندازه‌ای شیرین است که آن را به دیگران هم توصیه می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا