استانها

بدعتی نو؛ وقف هنر برای نجات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر افزود: در سال‌های اخیر آتش‌سوزی به عنوان یکی از عوامل تهدید جنگل‌های زاگرس مطرح شده است که به علل مختلف خشکسالی‌ها، تغییرات اقلیمی، عوامل انسانی عمدی و غیر عمدی ایجاد می‌شود.

شهرام احمدی اذعان کرد: جمعی از هنرمندان و عکاسان حیات وحش کشور با هدف خرید تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی جنگل های کشور، در قالب کمپین "نجات زاگرس"، آثار برتر خود را به فروش می رسانند.

وی تصریح کرد: سعید حیدری سورشجانی، هنرمند و عکاس حیات وحش در استان چهارمحال و بختیاری نیز با درآمد فروش دو قطعه از زیباترین آثار هنری خود، دو دستگاه دمنده اطفاء حریق به سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی استان اهدا کرد.

احمدی ضمن تقدیر از همراهی خلاقانه و مسئولانه این هنرمند برجسته برای نجات زاگرس گفت: مشارکت اجتماعی و همراهی داوطلبانه برای نجات محیط زیست کشور یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی تأکید کرد: هنرمندان و عکاسان حیات وحش، با تحمل سختی های فراوان و صرف وقت بسیار در شرایط مختلف آب و هوایی، زیبایی های طبیعی حیات وحش را به تصویر می‌کشند و این فرصت را به عموم مردم می‌دهند تا در لذت درک این صحنه های ناب با آنها همراه شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: این کار ارزشمند هنرمندان، شایسته تقدیر است و ارزش معنوی این آثار بی بدیل با هیچ مبلغ مادی برابری نمی‌کند و غیر قابل قیمت‌گذاری است.

احمدی بیان نمود: اینکه این هنرمندان این گنیجنه های ارزشمند هنری خود را بدون هیچ چشم داشت مادی بفروشند و درآمد آن را به خود زاگرس اختصاص دهند به جز اجر و ثواب معنوی با هیچ تقدیری قابل جبران نیست.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا