بین الملل

بحران سوخت در انگلیس/ چاقوکشی در صف‌های پمپ‌ بنزین

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که بحران کمبود سوخت و حوادث مرتبط با آن موجب شده است که ارتش انگلیس به حالت آماده‌باش درآید.

طبق این گزارش، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مردی را در جایگاه سوخت «ویلینگ» جنوب شرقی لندن در حالی نشان می‌دهد که چیزی شبیه به چاقو در دست گرفته است و بر سر راننده‌ای مقابل پمپ بنزین فریاد می‌کشد.

از طرف دیگر به واسطه طولانی شدن صف‌های پمپ بنزین، بسیاری از راننده‌هایی که مدت‌های طولانی برای دریافت سوخت در صف‌ها انتظار کشیده‌اند با یکدیگر بر سر این که چه کسی زودتر سوخت دریافت کند، دچار نزاع و زد و خورد شده‌اند.

روزنامه دیلی میل گزارش کرد که برخی از جایگاههای سوخت در پی بحران به وجود آمده فروش بنزین را تا سقف ۳۰ پوند سهمیه‌بندی کرده‌اند و خشونت در صف‌های طولانی پمپ بنزین‌های انگلیس رو به افزایش است و مردم با یکدیگر درگیر شده‌اند و حتی به روی هم چاقو می‌کشند.

اعتراضات و آشفتگی در انگلیس به اندازه‌ای است که مردم از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درخواست کرده‌اند که دست از پنهان شدن بردارد و با مردم در خصوص مسئله فعلی صحبت کند.

«گرانت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس مدعی شده است که فشارها از پمپ‌ بنزین‌ها در حال کاسته شدن است و اصرار داشت که ارتش برای مدیریت وضعیت فعلی در حال آماده‌باش قرار گرفته است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب شده تا بسیاری از رانندگان کامیون منطقه اتحادیه اروپا به جای حمل بار به انگلیس ترجیح می‌دهند به کشورهای دیگر بروند زیرا در زمانی که انگلیس جزء اتحادیه اروپا بود، رانندگان کامیون به راحتی از هر کشور اروپایی به انگلیس سفر می‌کردند اما هم‌اکنون مراحل اداری در مرز انگلیس پس از برگزیت موجب شده است که تمایلی به ورود و خروج به بریتانیا نداشته باشند.

طبق گزارش بی بی سی، طی روزهای اخیر، تعداد زیادی از پمپ بنزین‌ها به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده و همین امر موجب شده تا صف‌های طولانی در خارج از مراکر فروش بنزین در نقاط مختلف انگلیس شکل بگیرد.

کمبود کامیون‌ها برای تحویل مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها و تحویل سوخت به پمپ‌ بنزین‌ها، بحران فعلی سوخت در انگلیس را به وجود آورده است.

اقدامات اضطراری برای تأمین سوخت کافی در جایگاه‌های سوخت از شامگاه یک شنبه (چهارم مهرماه ) اتخاذ شده است و «کاسی کارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس قرار است قوانین رقابتی در صنعت سوخت را تعلیق کند تا شرکت‌های تامین کننده بتوانند سوخت مورد نیاز جایگاه‌های که بدون بنزین مانده‌اند را تأمین کنند.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که بحران کمبود سوخت موجب شده است که دولت انگلیس با ارائه روادید کوتاه مدت به رانندگان کامیون‌های بین‌المللی به منظور ورود به بریتانیا برای تحویل مواد غذایی و سوخت موافقت کند.

پیش از این گزارش شده بود که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درحال بررسی استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون‌های حامل بنزین است.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا