جامعه

بازگشایی مدارس استثنایی دارای کمتر از ۵۰ دانش‌آموز

دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: سهمیه هر استان به زودی به حساب استان ها واریز خواهد شد و اولویت هم تأمین وسایل «توان افزایی» مورد استفاده به صورت جمعی برای دانش آموزان استثنایی است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ، ۲۵میلیارد تومان نیز بابت تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به زودی تخصیص خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر این که هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم باشد،گفت: استان ها باید از روش های سیزده گانه تأمین نیروی انسانی، بویژه استفاده از نیروهای خرید خدمات و حق التدریس نیروهای عادی در مدارس استثنایی نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: به دلیل عدم ورود و استخدام نیروی توانبخشی، بخش زیادی از کمبود نیرو در حوزه توانبخشی است و یکی از راه های جبران این کمبود أخذ مجوز جذب نیروی خرید خدمات در حوزه توانبخشی است.

حسینی با ارائه آماری از توزیع کتب درسی گفت: تاکنون از سوی سازمان پژوهش برای ۵۷هزار دانش آموز میان پایه استثنایی کتاب درسی توزیع شده است.

حسینی با بیان این که گام اول بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش استثنایی با مدارس زیر پنجاه دانش آموز شروع شده است،گفت: برای حضور دانش آموزان در مدارس، باید اقناع سازی والدین صورت گیرد و این کار از طریق انجمن های اولیا و مربیان امکان پذیر است.

وی افزود: شرط حضور دانش آموزان استثنایی وجود سرویس ایاب و ذهاب است که ضرورت دارد استان ها با قید فوریت ساماندهی سرویس ها را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حسینی خواستار جدیت استان ها در سنجش نوآموزان پیش دبستانی شد و گفت: تاکنون ۴۵هزار و ۷۰۰نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند.

۴۷۲۳۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا