فناوری اطلاعات

اوبر با هدف کمک به پناهجویان افغان زبان‌های دری و پشتو را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند

اوبر برای کمک به پناهجویان افغان، ضمن در نظر گرفتن کمک مالی یک میلیون دلاری، زبان‌های دری و پشتو را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند تا از این طریق فرصت‌ شغلی را در اختیار آنها قرار دهد.

ماه گذشته با روی کار آمدن طالبان و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افغانستان خارج شدند. سرویس هم‌سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو همچنین دکمه‌ای را برای اپلیکیشن خود طراحی کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به راحتی از پناهندگان افغان کمک کنند. به گفته اوبر آن‌ها انتظار دارند با کمک‌های درون اپلیکیشن کاربران خود تا سقف یک میلیون دلار دیگر برای کمک به مهاجران افغان جمع‌آوری شود.

اوبر

دارا خسروشاهی مدیر عامل اجرایی ایرانی آمریکایی اوبر در بیانیه خود گفت:

ما به همکاری با سازمان‌های کلیدی مانند کمیته نجات بین المللی، خدمات مهاجران و پناهندگان لوتری، FWD.us، سازمان خیریه No One Left Behind، سازمان زنان برای زنان افغان و سازمان غیر دولتی تیم روبیکان ادامه خواهیم داد که وجوه اهدایی ما را به سازمان‌های خط مقدم حمایت از خانواده‌های افغان و پناهجویان تقسیم می‌کنند.

او همچنین اشاره کرد که اوبر فرصت‌های شغلی ارزشمندی را برای مهاجران ارائه خواهد کرد. بنابراین زبان پشتو و دری (دو زبان اصلی افغانستان) به اپلیکیشن رانندگان و صفحات پشتیبانی آن اضافه خواهد شد تا پناهندگان بتوانند به راحتی عضوی از ناوگان اوبر شوند.

پیش از این نیز شرکت‌های دیگری با روش‌های مختلفی کمک خود به مهاجران افغانستان را اعلام کرده بودند. شرکت پزشکی از راه دور Hims & Hers به همین منظور اعلام کرده بود که قصد دارد وظیفه تامین نیازهای اولیه و سلامت روانی ۱۰ هزار پناهجوی افغان را تامین کند. همچنین شرکت Airbnb که در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی فعالیت دارد از تصمیم خود برای اسکان رایگان و موقت ۲۰ هزار پناهجوی افغان و تامین کردن هزینه اقامت آن‌ها خبر داده بود.

باید منتظر ماند و دید شرکت‌های دیگر هم رویکردی مانند اوبر و ایربی‌ان‌بی را در پیش می‌گیرند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا