استانها

انجام ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی یحیایی در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی افزون بر ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد ۲۷۳۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۲۴۵۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق … به ارزش ریالی بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کشف که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مهدی یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه های سازمان صمت می باشد.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا