بین الملل

امیرعبداللهیان در دیدار وزیرخارجه اتریش: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با همتای اتریشی، با تشکر از اهدای واکسن توسط اتریش به ایران و مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر علاقه مندی ایران بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی از جمله روابط مالی و بانکی با اتریش تاکید نمود و اعلام نمود: دولت جدید آمادگی دارد روابط با اتریش را به بهترین سطح برساند.

امیر عبدالهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

وزیر امورخارجه ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای اتریشی، بر تشکیل دولتی فراگیر مطابق خواست و اراده مردم افغانستان تاکید نمود. در همین خصوص اظهار داشت: تهران از هیچ کوششی برای کمک به افغانستان فروگذار نکرده است و به رغم همه فشارها به این کمکها ادامه داده است. ایران برای چهار دهه میزبان چند میلیون برادران و خواهران افغانستانی است اما ادامه این شرایط نیازمند مساعدت نهادهای مسئول بین المللی است. جامعه بین المللی باید در این راستا به مسئولیت های خود عمل کند.

وزیر خارجه اتریش نیز در این ملاقات اظهار داشت: وین همواره بدنبال بسط و گسترش روابط با ایران بوده است و هیچ سقفی برای ارتقاء روابط قائل نیست.
وی با اعلام این خبر که معاون وزارت خارجه اتریش بزودی به ایران سفر خواهد کرد، خواستار رایزنی های منظم تر دو کشور شد.
وزیر امورخارجه اتریش همچنین عنوان داشت: اتریش علاقه مند است همچون گذشته میزبان مذاکرات هسته ای در وین باشد.‌ فرصت خوبی برای احیاء برجام پیش آمده است و باید همگی مراقبت نماییم این پنجره بسته نشود. در همین راستا همکاری خوب و نزدیک میان ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مانع از سواستفاده برخی بازیگران برای تخریب روند مذاکرات می شود.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا