استانها

افتتاح دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد در میبد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در میبد به همت فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در بافت سنتی شهر آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اظهار امیدواری از اینکه این رویداد فرهنگی منشاء اتفاق‌های خوب برای استان شود، گفت: هم اکنون از ۲۰۶ رسانه استان یزد، ۲۱ مورد در شهرستان میبد فعالیت دارند و این نسبت با توجه به تمرکز رسانه‌ها در مرکز استان دلگرم کننده و نشان دهنده ظرفیت رسانه‌ای خوب شهرستان است.

مجید جوادیان‌زاده افزود: صحبت از خانه مطبوعات صحبت از یک ماوای گرم است و ان شاءالله خانه مطبوعات میبد با داشتن چنین کارکرد مکانی برای گردهم آمدن افراد با سنین و دیدگاه های مختلف باشد تا همگرایی و هم افزایی مطلوب محقق شود.

وی اظهارکرد: با توجه به پیشرفت علم و فناوری برای عقب نماندن از رقابت‌ها نیاز به آموزش مداوم و یادگرفتن مهارت‌های جدید احساس می‌شود و باید تلاش شود، روزنامه‌نگاری تخصصی با محوریت خانه مطبوعات در دستور کار قرار گیرد.

افتتاح دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد در میبد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه ایجاد زمینه گفت وگو با مسئولان نهادهای دولتی، مسئولان و تشکل‌های مردم نهاد تاثیرگذار، ارایه بسته های حمایتی و ابتکاری مانند حامی کارت و دیگر امکانات از سوی خانه مطبوعات را یادآور شد و خواست این موارد در میبد نیز مورد توجه این خانه قرار گیرد.

مدیر خانه مطبوعات استان یزد هم گفت: دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان های استان یزد بعد از بافق، در میبد افتتاح شد و همه خدمات خانه مطبوعات در این شهرستان نیز ارائه می‌شود.

فرزاد فیضی با تقدیر از هیات مدیره منسجم و فرهیخته خانه مطبوعات استان برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان ها، از مسئول خانه مطبوعات و همکاران رسانه‌ای میبد خواست تا مشکلات و دغدغه‌های رسانه ای را مطرح کنند تا بر اساس عرف قانونی و اساسنامه این تشکل انجام شود.

امام جمعه موقت میبد نیز در مراسم شروع به کار، خانه مطبوعات شهرستان گفت: بر اساس آیه های قرآنی ، روایت و اخبار، کار رسانه و خبرنگاری در زمان انفجار اطلاعات، کاری در راستای رسالت پیامبر اسلام(ص) است.

حجت الاسلام محمد اعرافی خبرنگاری، قلم زدن و فعالیت در رسانه‌های مکتوب و شنیداری را کاری بسیار مهم برشمرد و افزود: امروزه بر خلاف عصر سنتی گذشته رسانه‌های نوین حضور چشمگیر و موثری در زندگی افراد دارند و بسیاری از کسب و کارهای مردم از این طریق انجام می‌شود.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا