استانها

اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه در هفته «شعر و ادب فارسی» در یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید جوادیان زاده، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به فرا رسیدن هفته شعر و ادب فارسی گفت: در این هفته بیش از ۳۰ برنامه در حوزه‌های مختلف شعر و ادب فارسی با رعایت الزامات کرونایی اجرا می‌شود.

وی دیدار با شعرای استان، تبیین شخصیت شهریار؛ شاعر بزرگ ایرانی، رونمایی از کتاب‌های نگارش شده این حوزه در شهرستان‌ها و تجلیل از نویسندگان آن‌ها و برگزاری مسابقات ادبی را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

جوادیان زاده همچنین از اختتامیه نخستین جشنواره ادبی مرحوم صابر یزدی به عنوان مهمترین برنامه این هفته خبرداد و گفت:در این دوره برای انسجام آثار، قالب غزل انتخاب شده که ۳۵۲ نفر با هزار و ۲۰۰ اثر از سراسر کشور شرکت کردند. از بین آثار ارسالی ۱۰ صاحب اثر برگزیده و ۲۰ نفر قابل تقدیر شناخته شدند که در نهایت از سه نفر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: همزمان با روز ۲۷ شهریور اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود که در این جشنواره از دو کتاب مرتبط با جشنواره نیز رونمایی می‌شود.

وی به تمهیدات اندیشیده شده برای جبران بخشی از خسارت‌های کرونایی به فعالیت‌های هنرمندان اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این حوزه گسترش پوشش بیمه‌ای جامعه فرهنگی، هنری استان و حمایت از آن‌ها در چارچوب هنر کارت است. همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام به هنرمندان استان در قالب سامانه کارا اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به تصویب پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان وام در قالب سامانه تحفه افزود: تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از این سامانه به هنرمندان پرداخت شده و مابقی آن نیز در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز تاکنون دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان وام به ۶۹ پرونده تایید شده پرداخت شده است.

جوادیان زاده در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندانی که قصد دریافت وام در چارچوب طرح‌های مذکور را دارند، می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مراجعه کنند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا