فناوری اطلاعات

مقاومت بالای آیفون ۱۳ پرو مکس در تست سقوط [تماشا کنید]

حالا که گوشی‌‎های سری آیفون ۱۳ وارد بازار شده‌اند، باید منتظر انتشار ویدیوهای مختلفی از آن‌ها باشیم؛ از کالبدشکافی گرفته تا تست سقوط و مقاومت. اکنون ویدیوی تست سقوط آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس منتشر شده که ما را با عملکرد این دستگاه‌ها در هنگام افتادن از ارتفاع‌های مختلف آشنا می‌کند.

کانال یوتیوب «EverythingApplePro» این ویدیو را منتشر کرده که مقاومت آن‌ها در هنگام سقوط را به نمایش می‌گذارد. به گفته اپل، سری آیفون ۱۳ به لطف سرامیک شیلد محکم‌ترین شیشه را در هر گوشی هوشمندی دارد. با این وجود، ماهیت شیشه به گونه‌ای است که امکان شکستن آن وجود دارد. در کنار این موضوع، باید به وزن بالاتر آیفون‌های جدید نسبت به گذشته هم اشاره کنیم، اما با تمام این موارد، تست سقوط آیفون ‍‍۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس چه نتیجه‌ای دارد؟

همانطور که در ویدیوی بالا می‌بینید، گوشی‌های اپل سه بار از ارتفاع یک میز به زمین می‌افتند که از آن‌ها جان سالم بدر می‌برند و حتی خراش هم برنمی‌دارند. اما در ارتفاع بالاتر یعنی از فاصله سر تا زمین، آیفون ۱۳ پرو دیگر خوش‌شانس نیست و نمایشگرش ترک می‌خورد، البته آیفون ۱۳ پرو مکس سالم باقی می‌ماند. با این وجود، امکان کار با هردوی آن‌ها وجود دارد.

اما اگر ارتفاع بیشتر شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در ویدیو با سقوط این محصولات از ارتفاع ۳ متری روبه‌رو می‌شویم که نتیجه‌اش، شکستن پنل پشتی آیفون ۱۳ پرو است، در حالی که مدل پرو مکس تنها روی فریم فولادی‌اش چند خراش برمی‌دارد. اما زمانی که با نمایشگر روی زمین سقوط می‌کند، در نهایت نمایشگرش می‌شکند، با این حال همچنان می‌توان با آن کار کرد.

سقوط آیفون ۱۳ پرو

این ویدیو از عملکرد بالاتر مدل پرو مکس نسبت به نسخه پرو خبر می‌دهد، با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که در دنیای واقعی احتمال ترک خوردن آن‌ها حتی در هنگام سقوط از ارتفاع کمتر هم وجود دارد. بنابراین باید از آن‌ها به خوبی در برابر سقوط محافظت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا