استانها

مدرسه بستر رشد و توسعه در جامعه است

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در مراسم نمادین بازگشایی مدارس که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی صدیقه کبری(س) ناحیه ۲ قزوین برگزار شد، با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یکی از ارکان توسعه و موفقیت کشورها در پیشبرد برنامه های توسعه ای مدرسه است که با تربیت نیروی انسانی، سرمایه مورد نیاز کشور را برای ساختن آینده ای روشن فراهم می کند.

استاندار ادامه داد: امروز وقتی از توسعه صحبت می شود، معدن و ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی محل توجه نیستند بلکه انسان است که این بار را بر دوش گرفته و مسیر را تسهیل کرده و منابع را تبدیل به ثروت می کند.

جمالی پور اظهار کرد: متاسفانه در حوزه‌های فرهنگی نتوانسته ایم شرایط مناسبی برای نسل آینده ساز رقم بزنیم و اگر در بهره وری با مشکل مواجه ایم و یا در مقوله همبستگی اجتماعی با چالش مواجه می شویم، نشان از این است که بستر لازم تربیت اجتماعی و فرهنگی را فراهم نکرده ایم.

او افزود: مدرسه بستر رشد و توسعه در جوامع است. مدرسه صرفاً محل آموزش علمی نیست، امروز کشور در حوزه های علمی در اوج قرار گرفته و مجلات بین المللی از یکصد هزار مقاله ISI گذر کرده که افتخار بزرگی است اما متاسفانه با این رشد علمی نتوانستیم در حوزه فرهنگی به خوبی پیش برویم.

استاندار گفت: سرمایه گذاری در مدارس به ویژه در دبستان یک ارزش افزوده در کشور است، بسیاری از کشورها به جای اینکه روی کارخانه و حوزه صنعت سرمایه گذاری کنند روی سرمایه انسانی تمرکز کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه معلمان شریف ترین اقشار جامعه هستند، افزود: معلم در حال خلق ثروت در جامعه است و ارزش ثروت آفرینی او از اقشار دیگر جامعه فراتر است، اگر بخواهیم به قله های توسعه برسیم باید به قشر فرهیخته معلم ارج نهیم.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا