اقتصاد

دست رد روس‌ها به سینه ارزهای مجازی

دیمیتری پسکوف، معاون اطلاع‌رسانی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور فعلا آمادگی به رسمیت شناختن بیت کوین یا دیگر ارزهای مجازی را ندارد؛ چراکه برابر شمردن ارزهای مجازی با پول می‌تواند به نظام مالی این کشور آسیب بزند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پرواضح است که روسیه آمادگی چنین اقدامی را ندارد. حقیقت این است که اگر ما درباره به رسمیت شناختن کامل ارزهای مجازی به عنوان ابزارهای پرداخت صحبت می‌کنیم، برابر دانستن ارزهای مجازی با ابزارهای پولی چیزی جز آسیب به نظام مالی و اقتصادی روسیه به همراه نخواهد داشت.

روسیه در ژوئن سال ۲۰۲۰ بود که قانون دارایی‌های دیجیتال را در این کشور تصویب کرد و بانک مرکزی این کشور از برنامه خود برای تحقیق نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی خبر داد.

دست رد روس‌ها به سینه ارزهای مجازی

روز ۲۱ ژوئن هم الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، از مردم این کشور خواست تا در ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری نکنند؛ چراکه به گفته وی از منظر اقتصادی خطرناک‌ترین نوع استراتژی محسوب می‌شوند.

پیشتر نیز تملک ارزهای مجازی توسط مقامات دولتی روسیه ممنوع اعلام شد و طبق قانون نامزدهای انتخاباتی در این کشور باید دارایی‌های دیجیتال خود را گزارش کنند.

علی رغم همه این هشدارها اما، کوین دسک اخیرا گزارش داده که فعالان مدنی و سیاسی در روسیه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به شدت به سمت استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی روی آورده‌اند.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا