بین الملل

یک نفتکش مجبور به ترک ساحل یمن شد

شرکت نفت‌ یمن امروز (دوشنبه) خبر داد که کشتی نفتی «ووس اسپریت» پس از هشت ماه معطلی در نزدیکی بندر «الحدیده» و ممانعت از تخلیه بار خود، مجبور به ترک منطقه شد.

به نوشته خبرگزاری سبأ نت، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن در این باره گفت که کشتی نفتی مذکور مجوز سازمان ملل را برای تخلیه بار خود در بندر الحدیده را داشت اما ائتلاف سعودی مانع این کار شد. این کشتی ۲۹,۹۸۷ تن گازوئیل داشت.

این مقام یمنی سپس گفت که ائتلاف سعودی هم اکنون دو کشتی با بار بنزین و گازوئیل و دو کشتی با بار گاز مایع را در بلاتکلیفی گذاشته و برخی از این کشتی‌ها بیش از هشت ماه است که منتظر صدور مجوز برای تخلیه در بندر الحدیده هستند.

او با بیان اینکه اقدام دولت سعودی «دزدی دریایی» است، به سکوت جامعه جهانی اشاره کرد و گفت که هیأت‌ها و نهادهای مرتبط با سازمان ملل در یمن با ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بنادر همراهی می‌کنند که عامل چند برابر شدن مشکلات و درد و رنج‌های مردم یمن است.

سه شنبه هفته پیش «خالد سهیل» رئیس بیمارستان «الثوره العام» استان محاصره شده الحدیده یمن درباره خطر جدی ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی هشدار داد و گفت که برای راه اندازی ژنراتورها و مصرف روزانه حدود ۸۳۰ کیلو جریان الکتریکی در این بیمارستان، روزانه به ۴۰۰۰ لیتر گازوئیل نیاز است و هر لحظه ترس آن وجود دارد که این ژنراتورها از کار بیفتند.

بندر الحدیده از سال ۲۰۱۹ در محاصره ائتلاف سعودی و مزدورانش است و دولت مستعفی منصور هادی هم هرگز به توافق نامه آتش بس سوئد درباره این شهر به منظور رسیدن احتیاجات شهروندان این شهر پایبند نبوده است.

۳۱۰ ۳۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا