استانها

کاهش آمار شکایت از پزشکان / آیین‌نامه تاسیس داروخانه باید تغییر کند

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اولین مصاحبه خبری سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه برگزار شد.

آذربایجان‌غربی نیروی متخصص کافی دارد

حمید جنگی اقدام، عضو هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه و عضو هیات انتظامی تجدیدنظر ۲ با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تعداد پزشک در کشور کم بود و با افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و با سیاست سوق دادن پزشکان به سمت مناطق محروم، تعداد پزشکان روند افزایشی گرفت، اظهار کرد: در سطح وزارت بهداشت به شکل علمی و کارشناسی کار انجام نشده است و فشار روی نیروها زیاد بطوریکه در سطح رزیدنت‌ها آمار خودکشی بالاست.

وی افزود: به تازگی شنیدم ۳ هزار پزشک فرم مهاجرت پر کرده‌اند و در سطح استان نیروی متخصص به حد کافی داریم، پزشکان ما به لحاظ علمی و اخلاقی در سطح بالایی هستند ضمن اینکه خطا همه جا هست.

بیش از ۸هزار عضو سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی

بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، عضو شورای عالی دندانپزشکان کشور و عضو هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه گفت: جامعه پزشکی ایران تاکنون ۴۰۰ شهید در راه مبارزه با کووید۱۹ تقدیم کرده است که از این تعداد ۱۷۰ نفر پزشک هستند.
وی افزود: آذربایجان‌غربی جزو فعالترین استانهای کشور در زمینه نظام پزشکی کشور در راه مبارزه با کووید۱۹ و در پشتیبانی از مدافعین عرصه سلامت بوده که اقلام حفاظتی بسیاری تهیه و در اختیار همکارانمان و مطب‌ها قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نظام پزشکی استان آذربایجان‌غربی بالغ بر ۸هزار عضو دارد.

متخصصان زنان بیشترین حجم از شکایت‌ها را دارند / کاهش آمار شکایات

کیوان کوشان، عضو هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه و رئیس هیات تجدید نظر یک گفت: سازمان، یار کمکی سیستم درمان برای همکاران بخش خصوصی و دولتی است و شرایط پزشکی کشور ما خوب بوده ولی بدلیل نبود کیفیت لازم دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آموزش دانشجویان در حال افول است.
وی افزود: به دلیل تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان، هم اکنون امکان صدور پروانه جدید برای دندانپزشکان در ارومیه وجود ندارد.
کوشان با اشاره به کاهش آمار شکایات از پزشکان گفت: از ۴۰۳ فقره پرونده موجود در دادسرای انتظامی، هیئت بدوی، هیات تجدیدنظر یک و دو در سال گذشته، امسال تا شهریورماه این تعداد به ۱۶۳ فقره رسیده که حاکی از کاهش آمار شکایت از پزشکان را دارد.
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی ارومیه افزود: تا یک شهریورماه امسال، ۵۷ فقره پرونده در دادسرای انتظامی، ۵۳ فقره پرونده در هیات بدوی انتظامی، ۲۷ پرونده در هیات تجدید نظر شعبه اول و ۲۶ فقره پرونده در هیات تجدید نظر شعبه دوم قرار دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۴ پرونده محرومیت از طبابت در شعبه یک و یک پرونده محرومیت در هیات بدوی صادر شده است.
عضو هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه افزود: بیشترین شکایت‌ها بترتیب در بخش متخصصان زنان، جراحی زیبایی و سپس پزشکان عمومی و کمترین شکایت در مورد پوست بوده است.
کوشان در مورد شایعات درگذشت ۲۳ بیمار در بیمارستان طالقانی گفت: رییس بیمارستان طالقانی ارومیه انسانی بسیار شریف و پاکدست بوده و نیازی ندارند به خاطر پست و مقام دروغ بگویند، تاکنون هیچ شکایتی از ادعایی که در مورد فوتی‌های بیمارستان طالقانی که شایعاتی چند روز پیش در موردش وجود داشت، به هیات‌های انتظامی وصول نشده است.

با آیین‌نامه کنونی تاسیس داروخانه مخالفیم

امین هاشمی، عضو هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه و رئیس انجمن داروسازان استان آذربایجان‌غربی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص صدور پروانه‌ داروخانه‌ها با کمیسیون ماده ۲۰ متشکل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر امور دارویی این معاونت به عنوان دبیر و بدون حق رای، یک نفر از اعضای نظام، نماینده انجمن داروسازان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و یک داروساز منتخب رییس دانشگاه است ضمن اینکه تعداد فارغ التحصیلان ما بیش از نیاز بازار است.
وی افزود: آیین‌نامه سه سال پیش سازمان غذا و داروی وزارت کشور می‌گفت که تعداد داروخانه‌ها بسته به تعداد مطب باشد و تعداد پزشکان فعال مبنای فاصله داروخانه‌ها باشد. اما در قوانین جدید داروخانه‌های شبانه روزی حریم ندارند.
وی ادامه داد: در شهر ارومیه در دو سال اخیر ۱۳ داروخانه شبانه‌روزی جدید تاسیس شده است، به عنوان نظام پزشکی و انجمن داروسازان با این آیین‌نامه مخالفیم چون معتقدیم نتیجه صفر فاصله، یعنی برداشتن شرط محدوده، باعث کاهش و افت خدمات‌رسانی مراکز دارویی است و پیشتر اعطای پروانه شبانه‌روزی تابع شرایط و امتیازاتی بود که به دست آوردن آنها سخت بود.

در انتخابات دوره هشتم سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه چندی پیش برگزار شد، ۱۷ پزشک به‌نام‌های، ناصر عبایی(پزشکی قانونی)، کیوان کوشان(متخصص بیهوشی)، رضا فروهر(متخصص بیهوشی)، ولی رستم‌زاده(پزشک عمومی)، حمید جنگی اقدم(متخصص مغز و اعصاب)، وحید حسین‌پور(طب اورژانس)، فرهاد بهزادی(متخصص داخلی)، علیرضا ماهوری(متخصص بیهوشی)، پیام نوزاد(شبکه بهداشت)، امین هاشمی(داروساز)، فرازجو(داروساز)، بهنام عباسیان(دندانپزشک)، وحید مصطفی‌زاده(دندانپزشک)، عیسی محمدی(فیزیوتراپ)، خانم کاظمی(ماما)، عباس فروغی(پاتولوژیست) و اکبر ایلاتی(پزشک عمومی) به عضویت هیئت مدیره درآمدند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا