ورزش

پشت پرده عجیب سپاهانی شدن ستاره پرسپولیس/ سپاهان از چند ماه قبل دست به کار شده بود

خبرورزشی –

شهریار مغانلو با وجود اینکه تنها یک نیم فصل در پرسپولیس حضور داشت اما جزو مهره‌های تاثیرگذار تیم یحیی بود و نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد. از همین رو موضوع تمدید قراردادش به یکی از دغدغه‌های پرسپولیسی‌ها تبدیل شد.

مغانلو که به عنوان بازیکن قرضی از باشگاه سانتاکلارا پرتغال به پرسپولیس آمد در پایان لیگ بیستم باید به این باشگاه پرتغالی برگردد و آنها به نوعی برای مهاجم پرسپولیس تصمیم گیرنده هستند. با توجه به عملکرد خوب شهریار در پرسپولیس، یحیی گل محمدی خواهان حفظ این بازیکن برای فصل آینده بود و خود مغانلو هم دوست داشت فوتبالش را در پرسپولیس ادامه دهد ولی حالا ماندن او در پرسپولیس منتفی است و این بازیکن راهی سپاهان خواهد شد.

مدیران باشگاه پرسپولیس از چند وقت قبل و با درخواست یحیی گل محمدی مذاکرات خود را برای دائمی کردن قرارداد مغانلو آغاز کردند. آنطور که شنیدیم باشگاه سانتاکلارا که عملکرد شهریار و همچنین علاقه پرسپولیس به حفظ این بازیکن را دید برای صدور رضایتنامه مغانلو رقم عجیب و غریبی درخواست کرد و همین موضوع باعث شد مذاکرات طرفین به بن بست برسد.

در این بین باشگاه سپاهان که از مدت‌ها قبل شرایط مغانلو را به طور کامل زیرنظر گرفته بود، مذاکراتی با باشگاه سانتاکلارا انجام داد تا بتواند شهریار را برای فصل آینده جذب کنند. سپاهان مشکلی برای پرداخت ۵۰۰ هزار یورو درخواستی سانتاکلارا ندارند و به راحتی می‌توانند این پول را پرداخت کنند. موضوعی که کاملا به ضرر پرسپولیس خواهد بود چرا که این باشگاه به لحاظ مالی توان رقابت با تیم‌های صنعتی داخل ایران را ندارد.

طی توافقی که باشگاه سپاهان با سانتاکلارا انجام داده قرار است محمد محبی به عنوان بخشی از رضایتنامه مغانلو راهی سانتاکلارا شود و باشگاه سپاهان مبلغ ۲۰۰ هزار دلار هم به صورت نقد به باشگاه پرتغالی پرداخت خواهد کرد. این اصل ماجراست که یک فرآیند طبیعی در فوتبال است و مشکلی هم وجود ندارد. اما ماجرای جدایی مغانلو یک پشت پرده عجیب و غریب هم دارد.

ماجرا از این قرار است که چند دلال که واسطه انجام این انتقال بودند از جند ماه قبل قول آمدن مغانلو به سپاهان را به مدیران این تیم داده بودند. این افراد که با همکاری فردی مانع از این شدند که مغانلو در نیم فصل با پرسپولیس قراردادی دائمی امضا کند از همان موقع در فکر انتقال شهریار به سپاهان بودند تا پول بیشتری گیرشان بیاید. این درحالی است که در نیم فصل سال قبل باشگاه پرسپولیس می‌توانست با پرداخت ۱۵۰ هزار دلار رضایتنامه قطعی مغانلو را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا