استانها

ورود پنج‌ هزار دوز واکسن‌ کوو ایران‌ برکت به بام‌ ایران/ اولویت با تزریق نوبت دوم واکسن‌ به گروه های هدف است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری به نقل از وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی‌ شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک‌ فرارسیدن روز پزشک‌ به کادر بهداشت و درمان و قدردانی از زحمات شبانه‌ روزی این مجموعه، اظهار داشت: فرایند واکسیناسیون کرونا در استان وارد مرحله جدیدی‌ شده و سرعت‌ گرفته است‌ و براساس تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس‌ جمهور در تلاش هستیم‌ که بتوانیم‌ این‌ فرایند را به نقطه پوششی خوبی برسانیم‌.

وی افزود: از ابتدای تزریق واکسن‌ کرونا در استان، فرایند واکسیناسیون‌ در چهارمحال و بختیاری بی‌وقفه‌ در حال انجام است به غیر از یک‌روز کاری که در دو شهرستان‌ به علت تاخیر در وصول محموله واکسن‌ با عدم‌ تزریق مواجه بودیم‌، در سایر روزها این فرایند به سرعت تداوم‌ داشت‌.

جزایری اضافه کرد: در روز تاسوعا سه هزار دوز و در روز عاشورای‌ حسینی دو هزار دوز واکسن کرونا به گروه های هدف در استان تزریق شد .

وی اظهار داشت: از آغاز توزیع واکسن‌ کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون طی ۲۵ مرحله واکسن‌ وارد استان شده که شامل ۲۳۹ هزار و ۵۹۴ دوز واکسن‌ است که از این تعداد، ۲۳۳ هزار و ۹۱۵ دوز واکسن‌ کرونا معادل ۹۷/۶ درصد واکسن‌ تحویلی در استان در پایگاه های تجمیعی و مراکز بهداشتی و درمانی به گروه های سنی مختلف و گروه های پرخطر تزریق شده است‌.

جزایری با اشاره به ورود پنج هزار دوز واکسن کوو ایران‌ برکت در دو مرحله ۲۵ و ۲۶ توزیع واکسن به چهارمحال و بختیاری، تصریح‌ کرد: درحال حاضر دوز دوم این واکسن به گروه های هدف در استان تزریق می‌شود.

جزایری گفت: از ۶۸۸ هزار جمعیت هدف استان، ۲۴ درصد گروه هدف دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و به ۱۲ درصد مردم هر دو دوز واکسن تزریق شده است‌.

وی بیان کرد: از نظر پوشش کمی و کیفی واکسیناسیون در سطح بسیار خوبی قرار داریم به طوری که تعداد تزریق واکسن کرونا در استان بالاست‌ و تمامی گروه های سنی بالای ۶۰سال در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش ۸۵ درصدی واکسن‌ کرونا قرار گرفتند.

جزایری ادامه داد: مردم در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند از طریق ثبت‌نام‌ در سامانه salamat.gov.ir جهت دریافت نوبت خود اقدام نمایند و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها، مراقبین‌ سلامت و بهورزان از طریق سامانه ۴۰۳۰ پس از تماس با شهروندان از آنان جهت دریافت واکسن دعوت می‌کنند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا