فناوری اطلاعات

هواوی احتمالا در آینده نسخه ۵G گوشی P50 پرو را روانه بازار می‌کند

هواوی هفته گذشته سرانجام از گوشی‌های پرچمدار P50 و P50 پرو بدون پشتیبانی از شبکه ۵G رونمایی کرد. حالا شایعه‌ای جدید از عرضه نسخه جدیدی از گوشی P50 پرو با پشتیبانی از شبکه ۵G خبر می‌دهد.

یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Digital Chat Station» ادعا کرده نسخه دیگری از P50 پرو وجود دارد که از پردازنده کرین ۹۰۰۰ با مودم ۵G بهره می‌برد. البته انتظار وجود چنین نسخه‌ای با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ را نمی‌توان داشت.

هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه این مدل در دست نیست اما با توجه به اینکه P50 پرو تا ماه سپتامبر در کنار P50 به فروش نمی‌رسند، ممکن است این نسخه ۵G احتمالا تا سه ماهه چهارم معرفی نشود. این منبع همچنین تایید کرده که هواوی P50 پرو پلاس نیز در راه است.

P50 پرو

پس از تاخیرهای فراوان، هواوی هفته گذشته جدیدترین پرچمدارهای خود را معرفی کرد. با وجود عدم پشتیبانی آن‌ها از شبکه ۵G، مدیر این کمپانی یعنی «ریچارد یو» اظهار کرده که شبکه ۴G و Wi-Fi 6 در حال حاضر برای انجام تمام کارها کفایت می‌کنند.

عدم استفاده از مودم ۵G در پرچمداری برای سال ۲۰۲۱، مطمئنا جذابیت این دستگاه‌ها را برای کاربران کاهش می‌دهد. اگرچه شبکه ۵G هنوز در برخی کشورها توسعه پیدا نکرده، اما تقریبا تمام پرچمدارهای موجود در بازار از این شبکه پشتیبانی می‌کنند.

هر دو دستگاه سری P50 از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی بهره می‌برند و تنها دستگاه P50 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین این دستگاه‌ها از اسپیکر استریو و استاندارد IP68 بهره می‌برند که به معنای مقاومت آن‌ها در برابر آب و گرد و غبار است. برخلاف گذشته، هواوی می‌کند این پرچمدارهای جدید را در بازار جهانی عرضه کند، با این حال عدم تجهیز به مودم ۵G و همچنین استفاده از سیستم عامل هارمونی بجای اندروید می‌توانند تاثیر منفی روی فروش آن‌ها داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا