استانها

هزارو پانصد میلیارد تومان در پروژه های بهداشتی همدان هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم با اعلام اینکه تعداد ۸۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان اضافه شده است گفت: در ایام کرونا ۴ هزار و ۲۰۰ قلم تجهیزات خریداری شد و با استفاده از ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز ظرفیت استان ارتقا یافته است.

وی که صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان ستادی دانشگاه علوم پزشکی استان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: در هشت سال اخیر، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های بهداشتی استان هزینه شده است.

وی افزود: بهبود وضع اورژانس بیمارستان‌ها، راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه در همه شهرستان‌ها و بلوک‌های زایمانی و برگزاری آموزش‌های الکترونیک با تعداد سایت‌های مناسب در حوزه آموزش از دیگر موراد عنوان شده وسط رییس دانشگاه بود.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه هفت دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های استان نصب شده است، اظهار داشت: در شهرستانهای بهار، رزن و فامنین در یک سال گذشته بخش دیالیز فعال شده و بیماران از مراجعه به مرکز استان بی نیاز شده اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل دانشگاه به نسل دانشگاه‌های نسل سه گفت: تعداد ۶۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که آورده خوبی برای دانشگاه دارد تا کشور به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ پیش برود.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه امروز ساختمانی در شأن خدمت‌گزاران مردم در علوم پزشکی همدان افتتاح شد گفت: ساختمانی در شأن خدمت‌گزاران مردم در علوم پزشکی افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت که نشاندهنده توسعه و اهمیت بهداشت و درمان در استان همدان است.

سید سعید شاهرخی افزود: اقدامات هشت سال گذشته در سراسر کشور در حوزه بهداشت و درمان نقطه عطف و حرکتی به یادماندنی در تاریخی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم ارائه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به زحماتی که از سنوات گذشته با همت، ایثار و فداکاری کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی‌های سایر دستگاه‌ها برای کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها انجام شده تاکنون کادر بهداشت و درمان سربلند هستند و فداکاری و رشادت کادر بهداشت و درمان در تاریخ کشور به نیکی ثبت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در استان همدان اقدامات موثری طی هشت سال گذشته در راستای طرح تحول سلامت انجام شده است بیان کرد: تا ۳۰ سال آینده در بخش بهداشت به هیچ زیرساخت اساسی نیاز نداریم اگرچه نگاه ما بالاتر از وضع موجود است.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه درمان نیز با برخورداری از کادر متخصص موجود مطرح بوده و قطب پزشکی غرب کشور هستیم، راه‌اندازی اورژانس هوایی را از دیگر خدمات مهم عنوان کرد و تاکید کرد: شاخص‌های مختلف نشان‌دهنده این است که خوشبختانه حرکت‌های جدی و موثری صورت گرفته و مایه افتخار دولت است اما فرصت کافی برای بیان این موارد نیست.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا