فناوری اطلاعات

معرفی اپلیکیشن Instories؛ ابزاری کاربردی برای ساخت استوری‌های جذاب

اینستاگرام به صورت مداوم سعی دارد با انتشار آپدیت‌های جدید، ابزارهای تازه‌ای را به بخش استوری‌های خود بیفزاید. اما بسیاری از برنامه‌ها مانند اپلیکیشن Instories قابلیت‌های مشابه یا فراتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به کمک آن‌ها می‌توان استوری‌های جذاب‌تر و حرفه‌ای ایجاد کرد.

  • نگاهی به FocoDesign؛ اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
  • جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای قرار دادن موزیک روی استوری اینستاگرام
  • اینستاگرامر حرفه‌ای؛ معرفی چند اپلیکیشن برای خلق استوری‌های جذابتر

اگر صاحب کسب و کارهای کوچک آنلاین هستید و اینستاگرام به عنوان یکی از درگاه‌های اصلی جذب مشتریان برای شما محسوب می‌شود، اپلیکیشن Instories می‌تواند در بهبود ظاهر پیج و استوری‌ها کمک چشمگیری کند. مخصوصاً در شرایطی که بسیاری از فروشگاه‌های نوپای آنلاین توان تأمین هزینه‌های لازم جهت بهره‌گیری از خدمات حرفه‌ای طراحی و گرافیک را ندارند.

با وجود این که Instories به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد، اما بسیاری از قابلیت‌های آن نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای است که مبلغ نهایی جهت در اختیار داشتن تمامی امکانات را به حدود ۵۰ دلار می‌رساند. مشخص است که چنین رقمی برای کاربران داخل ایران نسبتاً زیاد محسوب می‌شود؛ پس توصیه می‌کنیم از همان ابتدا قید نسخه رایگان و رسمی را بزنید و نسخه کرک شده برنامه را از سایت‌های غیر رسمی دانلود کنید.

مهم‌ترین قابلیت اپلیکیشن Instories قالب‌های آماده آن هستند که نه تنها نیاز به خلاقیت جهت ایجاد استوری‌های خیره‌کننده را برطرف کرده است، بلکه می‌تواند در زمان صرف شده جهت تولید آن‌ها هم تأثیر بسزایی داشته باشد. پس از نصب برنامه و ورود به آن، با طراحی دلنشین مواجه خواهید شد که از همان ابتدا سعی دارد قالب‌ها را در معرض توجه کاربر قرار دهد. تنوع قالب‌ها بسیار زیاد است و با حرکت میان دسته‌های موجود در نوار ابزار بالایی می‌توانید موارد دلخواه خود را پیدا کنید.

پس از یافتن قالب مورد نظر و لمس آن به بخش ادیتور منتقل خواهید شد. در این قسمت می‌توانید تصویر اصلی استوری خود را در قالب انتخاب شده قرار دهید. همچنین به لطف تایم لاین موجود در بخش پایینی ادیتور قادر هستید تا چندین تصویر را برای یک استوری در نظر بگیرید و زمان مختص به هر کدام را تنظیم نمایید. به صورت پیش فرض زمان تعریف شده برای هر تصویر، پنج ثانیه خواهد بود.

اگر بیش از یک تصویر به تایم لاین ادیتور اضافه کنید، متوجه خواهید شد که آیکن جدیدی میان تصاویر نمایش داده می‌شود. با لمس آن می‌توانید جلوه انتقال به تصویر بعدی (Transition) را انتخاب کنید. موارد در دسترس درون سه دسته‌بندی مختلف قرار گرفته‌اند که هر کدام حدوداً پنج جلوه را درون خود جای داده‌اند. کمی بازی کردن با جلوه‌ها می‌تواند ظاهری سفارشی از قالب را فراهم کند.

با لمس گزینه Add در نوار پایینی، امکاناتی برای افزودن متن، استیکر، لوگو و فایل گیف نمایش داده می‌شود که همگی برای ساخت یک استوری جذاب و کاربر پسند بسیار ضروری هستند. انیمیشن‌های متعددی برای افزودن پویایی به متن‌ها وجود دارند و حتی می‌توان آن‌ها را با آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی گوناگون ترکیب کرد. پتانسیل استفاده از ویژگی‌های این بخش بسیار زیاد است و کاربران با توجه به میزان خلاقیت خود می‌توانند خروجی‌های حیرت‌انگیزی دریافت کنند. همچنین می‌توانید فونت دلخواه خود را در داخل برنامه آپلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

با انتخاب گزینه Editor، به تایم لاینی پیشرفته‌تر دسترسی پیدا می‌کنید که در آن تمامی المان‌های گرافیکی اضافه شده به پروژه و مدت زمان نمایش آن‌ها قابل مشاهده و تغییر است. با اسکرول کردن تایم لاین هم پیش نمایش زند‌ه‌ای از جلوه‌ها نمایش داده می‌شود. قسمت Music همان طور که از نامش مشخص است، موسیقی‌های متنوعی را برای افزودن به استوری به همراه دارد و اگر نتوانید فایل دلخواه خود را در میان موارد پیش فرض اپلیکیشن پیدا کنید، می‌توانید آن را از حافظه دستگاه انتخاب نمایید.

آخرین قسمت موجود در بخش ویرایش پروژه، Style نام دارد که در آن می‌توان اقدام به تغییر قالب مورد استفاده یا پس زمینه استوری کرد. همچنین گزینه‌ای مختص به تغییر نسبت تصویر وجود دارد که به کمک آن قادر خواهید بود تا تصاویری مناسب پست‌های اینستاگرام نیز در کنار استوری‌ها، داشته باشید. با لمس آیکن چشم در قسمت بالایی صفحه، پیش نمایشی از فایل قابل مشاهده است.

در نهایت پس از ایجاد تغییرات دلخواه باید اقدام به دریافت خروجی از پروژه کرد. کاربران می‌توانند تمامی تصاویر موجود در پروژه را به صورت یک استوری دریافت کنند یا هر کدام را به شکل جداگانه در اختیار داشته باشند. علاوه بر فرمت ویدیویی، می‌توان فرمت تصویری نیز از آن‌ها تهیه کرد. متأسفانه گزینه پیشرفته‌تری در این قسمت وجود ندارد و تنظیمات مرتبط با ویدیو به صورت خودکار با پیش فرض‌های اینستاگرام صورت می‌گیرد.

اپلیکیشن Instories مناسب افرادی است که زمان و مهارت کافی برای استفاده از اپلیکیشن‌های ویرایشگر حرفه‌ای ندارند؛ اما می‌خواهند برای صفحه کسب و کار یا حساب کاربری شخصی خود، استوری‌های جذاب و دلنشین داشته باشند. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و روان تهیه شده است و در مدت کوتاهی می‌توان به بیشتر امکانات آن مسلط شد. اگرچه تعداد قابلیت‌های موجود در اپ ممکن است به برخی رقبای خود نرسد، اما تنوع قالب‌ها در کنار ترکیب جلوه‌های گرافیکی گوناگون می‌تواند خروجی بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.

Instories: insta story collage maker & edit video

  • Instories: insta story collage maker & edit video
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)
  • سازنده: Ylee Studio LTD
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۲۹۱ و ۷۸ مگابایت

دانلود اپ‌استور گوگل‌پلی کافه‌بازار مایکت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا