استانها

ما باید فراجناحی و فرامنطقه ای بودن و عدالت محوری را سرلوحه کار قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان در این مراسم جمعی از مسئولین کشوری و استانی به سخنرانی پرداختند که مهمترین سخنان به شرح زیر می باشد:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، معاون دفتر مقام معظم رهبری:
استان سمنان، استان جهاد، استان شهادت، استان علم، عرفان، فداکاری و ولایتمداری است و این ایام مبارک و انتخاب نماینده جدید ولی فقیه در استان را به مردم عزیز این استان تبریک می گویم.
تغییر و تحول پیش آمده در کشور و حضور ریاست محترم ‌جدید آیت الله رئیسی را نیز تبریک میگویم که بارقه هایی از امید را در کشور ایجاد کرده است.
استان سمنان که هم در بُعد علمی یکی از قطب های دانشگاهی است، در بُعد تولید و صنعت یکی از قطب های تاثیرگذار است، در بُعد انقلابی و فداکاری و جهاد یکی از ستارگان درخشان کشور با حدود ۳ هزار شهید والا مقام است، به واقع سرمایه کشور است.
این مباحث جای افتخار داشته و افتخار حضور ۶ دهه جناب آقای شاهچراغی در این استان که از قبل انقلاب پایگاه مبارزان دوران طاغوت بوده و بعد از انقلاب، ۴۲ سال سابقه امامت جمعه و نمایندگی حضرت آقا در مرکز استان را داشتند، امری ارزشمند است.
ایشان روحانی ساده زیست، انقلابی و همواره در کنار مردم و در حال کمک به مسئولان استان بودند که چهره نورانی و کارنامه درخشان ایشان برای تمامی ما طلبه ها درس ارزشمندی است.
جناب آقای مطیعی از نیروهای ارزشمند استان، افتخار جانبازی و ایثارگری داشته، فاضل از جهات علوم حوزوی، روحیه جهادی، خدمت و انقلابی دارند و از برجستگان استان هستند.

علما و فضا در استان در خصوص انتخاب ایشان اجماع داشتند و بُعد معنوی، علمی و انقلابی ایشان در استان مبرهن و روشن بود.
به مردم، علما و مسئولان استان که یک خدمتگزار مخلص، جهادی، مردمی و ساده زیست به جمع خدمتگزاران استان افزوده شده است، تبریک می گویم.
انشالله آقای مطیعی در مقام نمایندگی ولی فقیه در استان، گفتمان رهبری را در استان پرچمداری خواهند کرد و راه پر افتخار جناب آقای شاهچراغی را ادامه خواهند داد.

در هر جامعه ای افرادی هستند که به دلایلی گرفتار می شوند، از وظایف مهم ما رسیدگی به اقشار نیازمند و فروافتاده است.
باید به ملت بزرگ ایران اسلامی افتخار کنیم، ملتی که برای دین خودشان هزینه می کنند، استقامت می ورزند، مشکلات را تحمل می کنند، شایسته بهترین مدال های افتخار هستند و ما مسئولان باید در برابر این ‌ملت عزیز سر تعظیم فرود آوریم.
ملت ما، شایسته خدمت هستند و باید تلاش کنیم گره گشایی از کار آنها کرده و نماینده رهبری در استان، علما و روحانیون که بناست حلقه اتصال مردم به یکدیگر باشند، در این‌مهم‌ نقش تاثیرگذاری داشته و وظیفه سنگین تری برای حفظ امید و نشاط و استقامت در بین مردم دارند.

مردم ما در انتخابات با انتخاب یکی از خدمتگزاران ارزشمند کشور، انتخابی زیبا انجام دادند.
ما از هر گروه و جناحی باشیم، دولت، دولت نظام‌ جمهوری اسلامی است که
باید خط کشی های موهوم جریان های سیاسی را کنار بگذاریم و با تمام توان دولت جدید را کمک کنیم تا بار سنگین مسئولیت را به سرانجام برساند.
سلام گرم و صمیمی مقام معظم رهبری را خدمت شما مردم، علما، مسئولین و خصوصا جناب آقای شاهچراغی ابلاغ کرده و سلام گرم شما را محضر ایشان می رسانم.
برای جناب آقای شاهچراغی، صحت، سلامت و نورافشانی بیشتر در استان مسالت کرده و برای آقای مطیعی که با روحیه جهادی وارد این عرصه شدند، آرزوی توفیق دارم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه ‌جمعه کشور:
برای ریاست محترم‌ جمهور و نماینده جدید مقام معظم رهبری در استان صمیمانه آرزوی توفیق دارم.
بنده سالهای سال است که از ارادتمندان حضرت آیت الله شاهچراغی هستم.
تواضع، صفا، معنویت و حقیقتا زلال بودن و صداقت ایشان حس بسیار خوبی برای مردم شریف استان داشته است.
از خداوند بهترین ها را برای حضرت آیت الله شاهچراغی تقاضا میکنیم.
به مردم استان، انتخابی که مقام معظم رهبری برای استان در مقام نمایندگی ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان داشتند تبریک و تهنیت می گویم.
صفا، تواضع، سوابق جهادی و توانایی هایی که خداوند به جناب آقای مطیعی عطا کردند، انشالله منشا خیر و برکت برای مردم استان خواهد بود.
نجابت، صفا و تیزهوشی جوانان استان سمنان در برابر جشمان ما است و برای آنان آرزوی بهروزی دارم.

استاندار سمنان :
حضرت آیت الله شاهچراغی، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان، سالیان سال و به مدت مدید منشاء خیر و برکت در استان بوده و انشالله در آینده نیز همچنان این خیر و برکت ادامه دار خواهد بود.
بر هر آغازی پایان و بر هر آمدنی رفتنی است،
آیت الله شاهچراغی در مدتها و سالهای سال نقش ویژه ای در استان داشته و منشا خیر و برکت بودند که انشالله زین پس نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
آیت الله شاهچراغی با اخلاق، رفتار، محبت و همراهی بی نظیر و حضور پر رنگ در مساعدت در مسائل استان، همواره یاری گر ما بوده و نقش بسیار تعیین کننده و تاثیرگذاری داشتند.
در طول مدت نزدیک به ۳ سالی که افتخار آشنایی با حضرتعالی و خدمتگزاری به مردم استان را دارم، از طرف خودم و تمامی مسئولان استان، از هدایت ها، حمایت ها و همدلی شما در شرایط سخت اقتصادی، تشدید تحریم ها و گسترش بیماری کرونا، صمیمانه سپاسگزارم.
ما در آینده از خصلت های بارز حضرتعالی بارها و بارها مشق کرده و امیدوارم خداوند به پاس تمامی خدمت هایی که در استان سمنان داشتید، روز به روز عزتتان را بیشتر نموده و توفیق داشته باشید و در روزهای پیش رو برای شما آرزوی موفقیت داریم.
جناب آقای مطیعی، از علمای عزیز، جهادی و دارای سِبقه ارزشی بسیار خوب در استان هستند که ما و تمامی دستگاه های استان، در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر استان، دستان گرم شما را می فشاریم

آیت الله شاهچراغی، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:
مردم در این ایام خوشحال هستند و امیدوار هستند که انشالله گره ها به دستان آیت الله رئیسی باز شود.
امام جمعه و نماینده جدید در استان، هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان است که جای تبریک و خوشحالی دارد.
تا زنده هستم، محبت های مقام معظم رهبری را فراموش نکرده و قدردان ایشان هستم و سخنان ایشان بعد از استعفا، خستگی ۴۰ و چند ساله را از تن من بیرون کرد.
ما، مردم استان، مرد و زن، کوچک و بزرگ، خانواده معظم شهدا و بویژه مسئولان استان، از حضرت آقا، مقام معظم رهبری تشکر می کنیم.
از معاون دفتر ایشان تقاضا دارم سلام ما و مردم استان را خدمت حضرت مقام معظم رهبری ابلاغ فرمایند.
نعمت وجودی حجت الاسلام مطیعی را نیز به مردم استان تبریک گفته و همانگونه که قبلا گفتم، همراه، حامی ایشان در حد توان بوده و از ایشان پشتیبانی خواهم کرد.
از مردم عزیز در جای جای استان نیز تقاضا دارم همان محبتی که به بنده داشتند، به آقای مطیعی داشته و حامی ایشان هستم
من تا زنده ام و نفس میکشم در خدمت مردم استان، مسئولان استان، خانواده معظم شهدا هستم و دعاگوی مردم استان خواهم بود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:
خدارا شاکرم که با تمامی نقص هایی که دارم، این ‌مسئولیت به بنده واگذار شده است.
امیدواریم رهرو شهدای والامقام، شهدای محراب، مخصوصا شهدای استان و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.
از مقام معظم رهبری، امام خامنه ای تشکر میکنم که بنده کمترین را مورد تفقد قرار دادند.
امیدوارم دعای ایشان برای توفیق در حق بنده مستجاب شود.
همزمانی تغییر دولت به دولتی که مردم زحمت کشیدند و حضرت آیت الله رییسی را انتخاب کردند با این مراسم را به فال نیک می گیرم و انشالله شاهد موفقیت ها در این حوزه در آینده خواهیم بود.
در مورد منزلت و جایگاه حضرت آیت الله شاهچراغی در پیشگاه حضرت آقا همین بس که پیام مقام معظم رهبری در پذیرش استعفای ایشان بسیار بی نظیر بود.
حضرت آیت الله شاهچراغی همواره سرور بنده بوده و هستند و انشالله در آینده همواره مورد عنایت ایشان قرار بگیرم.
ما باید فرامنطقه ای و فراجناحی بودن و بحث عدالت محوری را مورد توجه قرار دهیم.
شبکه کاملی از همه علمای بلاد، بخصوص ائمه جمعه در استان، به عنوان شبکه امامت فعال تر شکل گیری خواهد شد.
از ظرفیت همه‌ نخبگان و اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه، طی تشکیل کمیته ای ویژه به این‌منظور استفاده خواهد شد.
برای اینکه از تمام پتانسیل و انرژی جوانان بهره بگیریم، برنامه ویژه ای در نظر خواهیم داشت.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا