فناوری اطلاعات

فیس آیدی آیفون ۱۳ احتمالا با ماسک و عینک بخار گرفته نیز کار می‌‌کند

اپل در حال آزمایش فناوری به کار گرفته شده در فیس آیدی آیفون ۱۳ است تا بتواند در شرایط همه گیری کرونا که اکثر افراد از ماسک استفاده می‌‌کنند، هویت کاربر را حتی در صورت استفاده از ماسک و عینک بخار گرفته نیز تشخیص دهد.

این شرکت ظاهرا قصد دارد فناوری تایید هویت را در نسل بعدی گوشی‌های آیفون ارتقا بدهد و به همین منظور تست‌های مختلفی را انجام می‌‌دهد. به گزارش منابع آگاه، این شرکت قاب مخصوصی طراحی کرده تا بتواند ویژگی مذکور را با استفاده از یک کیس و گوشی آیفون ۱۲ مورد بررسی قرار دهد.

در قسمت بالایی قاب، حسگرهای فیس آیدی قرار داده شده‌اند. هدف آزمایش، مجهز کردن موبایل به فناوری تشخیص چهره‌ای است که بتواند کاربر را حتی زمانی که از ماسک استفاده می‌کند یا عینک زده، شناسایی کند.

گفته می‌شود اپل برای تست این ویژگی از برخی کارمندان خود خواسته تا به همراه ماسک و حتی عینک با شیشه بخارآلود در مقابل حسگر فیس آیدی قرار بگیرند تا دستگاه چهره آنها را شناسایی کند.

البته همه آزمایش‌ها با عینک وماسک روی صورت انجام نمی‌شود و در برخی موارد اپل از کارمندان می‌خواهد تا بدون ماسک و عینک در مقابل حسگر فیس آیدی قرار بگیرند تا میزان دقت آن را بسنجد. نتایج اولیه این بررسی نشان می‌دهد حسگرهای تشخیص چهره به کار برده شده به قدری قدرتمند هستند که توانسته‌اند هویت کاربر را حتی در زمانی که از ماسک و عینک استفاده می‌کند تایید کنند.

گفته می‌شود این احتمال وجود دارد اپل خانواده آیفون ۱۳ را با فناوری جدید به بازار عرضه کند تا در شرایطی که بسیاری از مردم جهان به دلیل شرایط کرونا از ماسک استفاده می‌کنند، مشکلی برای قل گشایی موبایل خود نداشته باشند.

درنظر داشته باشید که تصاویر منتشر شده از این آزمایش واقعی نیستند ولی برمبنای آزمایش واقعی طراحی شده‌اند. باید دید در نهایت اپل آیفون ۱۳ را به چه مشخصاتی به بازار عرضه می‌کند و آیا مجهز به چنین فناوری برای فیس آیدی خواهد بود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا