ورزش

فوق ستاره گلزنی؛ مردد بین پرسپولیس و استقلال

خبرورزشی –

نقل و انتقالات فوتبال ایران در زمستان سال ۶۴ یکی از مهمترین سالهای تاریخ فوتبال ایران بود.

فرشاد پیوس گلزن قهار فوتبال ایران در آن سالها در تیم نیروی هوایی به افتخار آقای گلی رقابت های باشگاه های تهران در دسته دوم رسیده بود و آوازه اش تهران را پر کرده بود. پیوس که قبل از پیوستن به نیروی هوایی سابقه بازی در تیم های راه آهن و شاهین را داشت ، در آن سال هر دو تیم مطرح پایتخت و کشور را مشتری خود می دید. فرشاد که شم گلزنی بالایی داشت و در محوطه هجده قدم ضربات به چهارچوب کم نقصی داشت ،پرسپولیس را انتخاب کرد و با این تیم به لقب ماندگار"فرشاد آقای گل" رسید. لقبی خودجوش و اهدایی از طرف هواداران پرسپولیس که لایق این گل زن مادرزادی بود.

پیوس به پرسپولیس پیوست و با این تیم به دفعات متعدد آقای گل رقابت های باشگاه های تهران و ایران شد، یک سال به قطر رفت و در قطر آقای گل شد. در بازی های آسیایی پکن با تیم ملی ایران به آقای گلی رسید.به پرسپولیس برگشت و افتخارات را تکرار کرد و نام خود را در تاریخ فوتبال ایران پرآوزه کرد.

فوق ستاره گلزنی؛ مردد بین پرسپولیس و استقلال

گلهای تاپی از ضربات و حرکات این مهاجم تشنه گلزنی که آقای گلی هاش همواره بدون زدن ضربات پنالتی در جریان بازی به دست می آمد در ذهن هواداران فوتبال به یاد مانده است. بغل پای فنی او به کشاورز تهران ، حرکت در عرض او از نقطه کرنر که با جا گذاشتن سه بازیکن دارایی و ضربه زیرطاقی او همراه بود.گل یک پا دو پای او به گسترش ،دو ضربه سر کم نقص به کره شمالی در بازی های آسیایی پکن و گل او به چین در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ایتالیا و لایی او به دروازه بان تیم قطر در افتتاحیه جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۸۸قطر نمونه هایی کیفی گلزنی های مردی است که از لحاظ کمی رکوردی جاودانه در تاریخ فوتبال ایران دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا