فناوری اطلاعات

شیائومی برند «می» را از نام محصولاتش حذف می‌کند

شیائومی در نظر دارد تغییری در نحوه نامگذاری محصولات خود ایجاد کند و برند «می‌» (Mi) را از نام دستگاه‌های آینده‌اش حذف کند. با این تغییر برای مثال به‌جای «شیائومی می ۱۲» موبایلی با نام «شیائومی ۱۲» به بازار عرضه می‌شود.

البته گفتنی است این شرکت پیشتر نیز برند Mi را در بسیاری از محصولات خود در چین حذف کرده بود و حالا می‌خواهد چنین کاری را در بازار جهانی انجام دهد. اواسط مرداد ماه نیز این شرکت گوشی هوشمند جدیدی از سری میکس رونمایی کرد که برند می‌ از آن حذف شده و تنها با نام شیائومی میکس۴ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

با فرض اینکه شیائومی بخواهد در بلندمدت این روند را ادامه دهد، پرچمدار آینده این کمپانی دیگر برند می را یدک نمی‌کشد. بنابراین بجای عرضه چنین دستگاهی با نام می ۱۲، شاهد بازاریابی و فروش آن با نام شیائومی ۱۲ خواهیم بود.

بررسی شیائومی می ۱۱

با توجه به اینکه شیائومی اولین گوشی هوشمند خود را با نام «می» به بازار عرضه کرد، تصمیم جدیدش یک تغییر بزرگ برای آن به حساب می‌آید. گفتنی است نام Mi برای سایر محصولات شرکت مانند تبلت، گجت‌های پوشیدنی، لپ‌تاپ و سایر محصولات نیز استفاده می‌شود.

شیائومی قصد ندارد تغییری در نام محصولات موجود و عرضه شده به بازار ایجاد کند و این تغییر تنها شامل محصولات آینده می‌شود. برای مثال گوشی هوشمند می ۱۱ شیائومی با همان نام قبلی و به همراه کلمه می در نام دستگاه عرضه می‌شود و تغییری در نام آن به وجود نخواهد آمد. در واقع تغییر جدید تنها مختص محصولات آتی شیائومی خواهد بود.

«لی جون»، بنیانگذار شیائومی پیشتر گفته بود که کلمه Mi مخفف دو عبارت «اینترنت تلفن همراه» و «ماموریت غیرممکن» است که مورد اول به تمرکز بر محصولات شرکت و مورد دوم به بلندپروازی‌های شیائومی اشاره دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا