بین الملل

سقوط هواپیمای آب‌پاش روسیه در ترکیه؛ ۸ نفر کشته شدند

رسانه‌های دولتی ترکیه اعلام کردند گروهی برای بررسی حادثه به منطقه اعزام شدند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در توییتی با ابراز ناراحتی از مرگ این افراد گفت که «فداکاری‌های قهرمانانه» آن‌ها فراموش نخواهد شد.

ترکیه در ۱۶ روز گذشته با ۳۰۰ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها روبرو شده است. در این آتش‌سوزی‌ها دست‌کم هشت نفر جان باخته‌اند و هزار نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند.

عمر فروخ فرماندار شهر «قهرمان مرعش» به خبرگزاری آناتولی گفت که آتش‌سوزی در این منطقه پس از برخورد صاعقه به درختان آغاز شده بود.

وی افزود: «ما هواپیمایی را به منطقه اعزام کردیم اما چندی بعد ارتباطمان با هواپیما قطع شد و این هواپیما سقوط کرد.» وی تصریح کرد که گروهی را به محل سقوط هواپیما اعزام کرده‌اند.

بی‌ئی-۲۰۰ یک هواپیمای روسی دو موتوره است که در روسیه و سایر کشورها برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر است در یک ماموریت ۲۷۰ تن آب را در چند نوبت بر روی جنگل‌ها رها کند.

آتش سوزی در منطقه مدیترانه ترکیه از اواخر ماه ژوئیه آغاز شده و هزاران هکتار جنگل را ویران کرده است. اغلب این جنگل‌ها در استان‌های ساحلی موغلا و آنتالیا بوده‌اند. این آتش‌سوزی ها در حالی رخ داد که ترکیه و کل مدیترانه با موج گرمای طولانی مدت روبرو شده‌اند.

۳۱۰ ۳۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا