بین الملل

ربودن یک ویسکی ۵۸۰۰ دلاری و ۲۰ شی لاکچری از وزارت خارجه آمریکا/پمپئو مظنون است

به نقل از پایگاه خبری هیل، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند، بیشتر اشیای گم شده هدایایی بودند که آمریکا قصد داشت تا آنها را به سایر کشورها بدهد و بسیاری هم نشان‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده هستند.

این جزئیات پس از آن منتشر شد که نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش کرد وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی مفقود شدن یک بطری ویسکی به ارزش ۵۸۰۰ دلار است که دولت ژاپن آن را ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ به مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ هدیه داده بود.

یک پرونده وزارت خارجه که روز چهارشنبه منتشر شد شامل مجموعه‌ای از هدایایی است که در طول سال ۲۰۱۹ به چندین مقام دولتی از جمله پمپئو و ترامپ اهدا شدند.

ویلیام بورک، وکیل پمپئو در بیانیه روز چهارشنبه خود به هیل گفت که موکلش دریافت چنین هدیه‌ای را از دولت توکیو به یاد نمی‌آورد.

وی ادامه داد: پمپئو اصلا به یاد نمی‌آورد که چنین هدیه‌ای گرفته باشد و اطلاعی هم بابت اینکه چه اتفاقی افتاده، ندارد. او همچنین از هرگونه تحقیق درباره محل آن بی‌اطلاع است. او نمی‌داند وضعیت این بطری چگونه بود.

نیویورک تایمز نیز روز چهارشنبه گزارش کرد که پمپئو روزی که این هدیه از دولت توکیو رسید، در سفر به عربستان بود.

درحالیکه مقام‌های آمریکایی هدایای کمتر از ۳۹۰ دلار را می‌توانند برای خودشان نگه دارند، باید بقیه هدایا را در صورتی که بخواهند نگه دارند، خریداری کنند.

۳۱۰ ۳۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا