بین الملل

رئیس‌جمهوری برزیل: همه باید یک تفنگ بخرند!

به گزارش نشریه اینفوبائه آرژانتین، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری جنجالی برزیل در جدیدترین رویکرد خود اعلام کرد: به منظور پیشبرد موضوع «دفاع شخصی» دسترسی شهروندان به سلاح را تسهیل می کند.

رئیس دولت برزیل که در تلاش است قوانین را به شکلی تغییر دهد تا برزیلی های بیشتری به منظور دفاع شخصی از مجوز حمل سلاح برخوردار شوند، تاکید کرد: کسانی که مخالف این اقدام هستند نباید آزار و اذیتی متوجه خریداران سلاح صورت دهند.

در همین راستا، بولسونارو خاطرنشان کرد که در ماه فوریه گذشته با انتشار یک حکم عمومی در روزنامه رسمی، گام جدیدی با هدف پیشبرد موضوع «دفاع شخصی» برداشته تا دسترسی شهروندان به سلاح را منعطف تر کند.

طبق متن منتشره، شهروندانی که مجوز یادشده را داشته باشند، می توانند تا ۶ اسلحه و ۲۰۰۰ مهمات در سال دریافت کنند.

همچنین اعضای باشگاه تیراندازی و شکارچیان می توانند براساس این مجوز یا اعلام باشگاه، تا ۶۰ اسلحه در سال بدون مجوز ارتش که پیش از این مورد نیاز بود، خریداری کنند.

بولسونارو، رهبر حزب راستگرا در اوایل سال جاری میلادی، آشکار اعلام کرد که «از افراد مسلح» نمی ترسد، چرا که «مانع از آن می شود که دولتمردی دیکتاتور شود»!

بولسونارو دو هفته پیش نیز در اقدامی عجیب، از رژه نظامی غیرمنتظره ای در خیابان های این کشور سان دید. اقدامی که اپوزیسیون این کشور آن را به عنوان تلاش رهبر راستگرای برزیلی برای ترساندن کنگره در طول تصمیم گیری کلیدی درباره دولت ارزیابی می‌کرد. با این همه کنگره با رأی مخالف خود به خواسته رئیس جمهوری، وی را در برنامه های آتی خود ناکام گذاشت.

رئیس جمهوری برزیل همچنین پیش تر اعلام کرد: چنانچه تقلب انتخاباتی رخ دهد، او ریاست را تحویل نخواهد داد. این صحبت ها موجب شد تا منتقدان تاکید کنند که بولسونارو به دنبال تضعیف کردن سیستم انتخاباتی برزیل است.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا