استانها

در خواست استاندار قزوین از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه ویژه ستاد کرونا که در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: از تلاش کادر درمانی بیمارستانها که دو سال تمام در مبارزه با بیماری کرونا و نجات جان بیماران تلاش می کنند و نیز قرارگاه شهید سلیمانی و همه دستگاهها از جمله ارتش، بسیج، سپاه، پلیس و هلال احمر و سایر نیروهای امدادگر تقدیر می کنیم.

او بیان کرد: در گذشته این ویروس افراد سالمند را تهدید می کرد اما با تغییر ماهیت ویروس امروز حتی جوانان و نوجوانان هم مبتلا می شوند و این وضعیت نگران کننده است.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز باید مردم توجیه شوند و بدانند بدون رعایت پروتکل ها نمی توان وضعیت را کنترل کرد لذا هر چقدر روی همکاری مردم تمرکز کنیم موفقیت بیشتر و جامعه ایمن می شود.

جمالی پور اظهارکرد: اگر در گذشته توانستیم وضعیت استان را آبی کنیم فقط با رعایت پروتکل ها تا مرز ۹۰درصد از سوی مردم بود اما امروز که بیماری بیشتر شده متاسفانه میزان رعایت نکات بهداشتی کمتر از ۵۰درصد شده که این عادی انگاری فاجعه است.

او گفت: بی توجهی به پروتکلها با افزایش بیماری رابطه مستقیم دارد و امروز لازم است از ظرفیت همه رسانه ها برای حساس کردن مردم و رعایت پروتکل ها به خوبی استفاده کنیم زیرا متاسفانه طیف وسیعی از مردم رعایت نمی کنند و هنوز برخی مشاغل غیر ضروری مانند بستنی فروشی ها شلوغ است و این بی مسئولیتی کار نیروهای بهداشت و درمان ما را سخت تر کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی مصوب می شود هر گونه تجمع ممنوع است دیگر نباید شاهد حضور مردم در جشن، دورهمی و بازار و مراکز تجاری باشیم و امروز انتظار داریم اصناف چون گذشته رعایت کنند زیرا آلودگی در تجمع شکل می گیرد و هر شغلی که آلودگی دارد و موجب تجمع می شود باید تعطیل شود.

این مقام مسئول اظهارکرد: فرمانداران خودشان هر جا لازم بود ورود کرده و نقاط آلوده را شناسایی و برخورد کنند و مراقب باشند که تردد شبانه همچنان ممنوع است و هر کس سه بار تردد شبانه داشت خودروی وی به پارکینگ منتقل شود.

استاندار تاکید کرد: کمیته سه نفره ای با حضور دادستان، علوم پزشکی و فرمانداری به تخلف دستگاه ها و اصناف رسیدگی خواهد کرد.

جمالی پور افزود: در ایام محرم در کنار شور حسینی به شعور حسینی نیاز داریم و رعایت پروتکل ها یک الزام است تا دچار بحران بیشتر نشویم.

او بیان کرد: از عزیزان هیاتی در خواست می کنیم از برگزاری مراسم در فضای بسته و راه اندازی دسته های عزاداری در خیابان ها خودداری کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تمام سالن های ورزشی که به بخش خصوصی اجاره داده شده باید تا پایان تعطیلات همه اجاره ها معلق شود و در این زمینه شهرداری ها، دانشگاه ها، اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را انجام دهند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا