استانها

خشک شدن درختان خرم آباد بر اثر سومدیریت است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، هوشنگ نصیری در این رابطه گفت: به اعتقاد بنده جریمه کردن پیمانکار به سبب خشک شدن درختان کار صحیحی نمی باشد زیرا با چه جریمه ای از پیمانکار می توان خشک شدن درختی صد ساله یا ده ساله را جبران کرد؛ واقعیت این است که ما نباید اجازه دهیم درختان خشک شوند.

وی افزود: رییس سازمان پارکها سه نماینده و بازرس در فضای سبز مناطق دارد ولی در واقع چکاره و کجا هستند ؟ چرا بازدید و پرس و جویی نکرده اند تا اینگونه درختان خشک شده و از بین رفته اند، باید از آنها کار بخواهید؛ یکماه پیش به نماینده پیمانکار در منطقه یک گفتم آبشخور درختان پیاده روی کیو کم است و چند موزائیک را بیرون بکشید و تا فضای آبخوری درختان زیادتر شود و خشک نشوند هنوز بعد از گذشت یکماه کاری انجام نداده است .

عضو شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه از پل جهادگران تا دور برگردان ۶۳ اصله درخت خشک شده اند اظهار داشت : درختانی ۱۰۰ ساله داریم که از بین رفته اند جریمه پیمانکار چه دردی دوا می کند یا همین درختان حداقل ۵ یا ۶ ساله کیو چرا خشک شده اند ؟ چرا درختان چناری که در کیو کاشتید هیچ کدام رشد نکردند و خشک شدند آیا دلیل آن را از مامورین ناظر پرسیده اید ؟

هوشنگ نصیری در ادامه به راهکاری حل این معضل اشاره کرد و تصریح کرد : پیشنهادم این است که نگاه سنتی به نحوه آبیاری درختان و چمن ها نداشته باشیم بلکه روی دریاچه کیو و پل جهادگران موتور پمپ نصب کنید و آبیاری قطره‌ای را گسترش دهید، تا آبیاری قطره‌ای نداشته باشیم درختان همه خشک می‌شوند، از میدان کیو به سمت ساحلی روی رودخانه موتور پمپ نصب کنید و آبیاری قطره ای انجام دهید .

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد : شهرهای بزرگ و کلانشهرها همگی پیمانکار فضای سبز دارند، می بینید که دارای فضای سبز شاداب و سرحالی هستند ولی شماها در شهر خرم آباد با پیمانکاری قرارداد منعقد می کنید که تانکر داشته باشد در صورتی که تانکر هم ندارد و از تانکرهای آتش نشانی استفاده می کند و این در حالی است که شهرهای بزرگ به سمت آبیاری قطره ای رفته اند.

وی گفت : شهرداران مناطق متاسفانه حق و حساب سازمان آتش نشانی و فضای سبز را به حسابشان واریز نمی کنند و حق این سازمان ها بطور مداوم ضایع می شود که معاونت اداری _ مالی شهرداری باید این مهم را مدنظر داشته باشد شهردار همکاری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا