بازار مالی

خدماتی غیرحضوری که یک بانک برای نخستین بار ارائه کرد را بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ارائه خدمات غیرحضوری بانکی برای مشتریان چند سالی است که در دستور کار این بانک قرار گرفته است. بانک مهر ایران تلاش کرده در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های حاکم بر شبکه بانکی، تا آنجا که ممکن است خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه کند. به همین علت نیز بسیاری از خدماتی که اکنون از سوی تعدادی از بانک‌ها ارائه می‌شود برای نخستین بار توسط بانک مهر ایران به مشتریان این بانک ارائه شد.
از خانه خود افتتاح حساب و درخواست تسهیلات کنید
تقریباً چهار سال قبل و در شهریور سال ۱۳۹۶ «افتتاح حساب آنلاین» و «درخواست تسهیلات آنلاین» از طریق وب‌سایت توسط بانک مهر ایران و برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی به مشتریان ارائه شد. این دو خدمت توانست نیاز بسیاری از مشتریان این بانک را پاسخ دهد و آن‌ها را از حضور در شعبه بی‌نیاز کند. فرآیند افتتاح حساب آنلاین به‌گونه‌ای طراحی شده که کارت بانکی به محل سکونت یا کار مشتری فرستاده می‌شود. همچنین در رابطه با درخواست تسهیلات آنلاین نیز، ابتدا نیاز بود مشتری تنها یک بار به شعبه و آن هم صرفاً برای ارائه تضامین مراجعه کند که این مورد نیز از دی ماه ۱۳۹۹ برای مشتریان خوش‌حساب حذف شده و این مشتریان در صورت ایجاد معدل حساب کافی و به دست آوردن امتیاز اعتباری مناسب (خوش حساب بودن) نیازی به حضور در شعبه ندارند. این افراد قادر خواهند بود از طریق همراه‌بانک خود نسبت به دریافت تسهیلات بدون ضامن اقدام کنند.
دو خدمت یاد شده اکنون روی همراه‌بانک مهر ایران نیز در دسترس است. افتتاح حساب آنلاین از فروردین ۱۳۹۹ و درخواست تسهیلات آنلاین از تیر ۱۴۰۰ روی اپلیکیشن «مهریران» ارائه شده است. با ارائه این خدمات، مشتریان بانک مهر ایران توانستند دو نیاز اصلی خود از مراجعه به شعبه بانک را به‌صورت غیرحضوری مرتفع کنند، اما این پایان ماجرا نبود.
معدل حساب آنلاین
سامانه معدل حساب آنلاین نیز یکی از خدماتی است که برای مشتریان بانک مهر ایران اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که برای دریافت تسهیلات، ایجاد معدل حساب لازم، یکی از معیارها به شمار می‌رود، بانک مهر ایران برای راحتی مشتریان خود این امکان را از سال‌ها پیش به‌صورت غیرحضوری ارائه کرده است. از مرداد سال ۱۳۹۶ سامانه معدل حساب آنلاین (از طریق وب‌سایت) در اختیار مشتریان بانک قرار گرفته است. همچنین از سال ۱۳۹۸ مشتریان این امکان را پیدا کردند که با استفاده از اپلیکیشن «مهریران» نسبت به مشاهده معدل حساب‌های خود و همچنین تسهیلات مختلفی که به پشتوانه این معدل حساب امکان دریافت آن را دارند، مطلع شوند.
ارسال هدیه بدون نیاز به کارت هدیه فیزیکی
«کارت هدیه مجازی» نیز یکی از خدمات جذابی است که بانک مهر ایران از اسفند سال ۱۳۹۸ آن را به سبد خدمات غیرحضوری خود افزوده است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن مهریران نسبت به ارسال هدیه برای دوستان و آشنایان خود اقدام کنید؛ تنها کافی است شماره تلفن همراه فرد مورد نظر را بدانید. با استفاده از این خدمت بانک مهر ایران و کسر مبلغ از حساب شما، پیامی برای آن فرد فرستاده و اعلام می‌شود که شما هدیه‌ای را برایش در نظر گرفته‌اید. سپس وی با وارد کردن یک شماره شبا که می‌تواند مربوط به حسابش در هر بانکی باشد، نسبت به دریافت هدیه اقدام می‌کند. در نهایت نیز دریافت هدیه از سوی وی از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد. به این صورت دیگر نیازی ندارید برای دریافت کارت هدیه به شعب بانک‌ها یا ماشین‌های بانکی که مختص این کار در نظر گرفته شده، مراجعه کنید.
احراز هویت غیرحضوری سجام
«احراز هویت غیرحضوری سجام» نیز یکی از خدمات جذابی است که از سوی بانک مهر ایران در اختیار همه متقاضیان فعالیت در بازار سرمایه قرار گرفته است؛ به‌طوری که برای دریافت آن نیازی نیست حتماً مشتری این بانک باشید. در آغاز سال گذشته که تب فعالیت در بورس بالا گرفته بود، بسیاری از مردم ناچار بودند برای احراز هویت سجام در صف‌های طولانی دفاتر پیشخوان دولت منتظر بمانند. نخستین بار بانک مهر ایران و در خرداد ۱۳۹۹ احراز هویت غیرحضوری را به جامعه معرفی کرد که با استقبال بی‌نظیری از سوی متقاضیان فعالیت در بورس روبه‌رو شد.
هر چند پیش از این ذکر شد که امکان افتتاح حساب غیرحضوری و از طریق وب‌سایت و همراه‌بانک از سوی بانک مهر ایران ارائه شده، اما شاید همچنان برخی از مشتریان سنتی شبکه بانکی اصرار به دریافت این خدمت به‌صورت حضوری داشته باشند. بانک مهر ایران برای راحتی این افراد و همچنین کاهش کاغذبازی‌های رایج در بین شبکه بانکی، در آذر ماه سال ۱۳۹۸ سامانه میعاد را افتتاح کرد. بر بستر این سامانه امکان احراز هویت بیومتریک مشتریان فراهم شد. بر همین اساس برای افتتاح حساب در شعب بانک مهر ایران تنها ارائه کارت ملی کفایت می‌کند و دیگر نیازی به ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه نیست.
نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور با بیش از ۱۰.۵ میلیون مشتری که در سال گذشته بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است، تلاش می¬کند در ارائه خدمات غیرحضوری نیز همواره پیشگام باشد تا شهروندان بتوانند این خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن و به‌راحتی دریافت کنند.

۲۲۳۲۲۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا