اقتصاد

تست روانشناسی ای سنج: تخصصی ترین سایت ارزیابی آنلاین

ای سنج تخصصی ترین سایت ارزیابی آنلاین است که با استفاده از دانش در زمینه های مختلف آی تی، روانشناسی بالینی، روانسنجی، آمار، مدیریت، صنایع و علوم اجتماعی سعی کرده تا بستری دقیق برای سنجش فراهم نماید.

شاید برایتان سوال باشد که ای سنج چیست؟

ای سنج (Esanj) مخفف دو واژه اصلی یعنی ای + سنج می باشد. منظور از "ای" همان E یا الکترونیک (Electronic) و "سنج" نیز که اشاره به واژه سنجش دارد، برگرفته از سه حرف اول کلمات نام تجاری این مجموعه یعنی شرکت "سنجشگران نسل جوان" است. ما در اینجا سعی داریم تا توضیحی در مورد برخی از خدمات و امکانات این سایت ارائه دهیم.

تست های ای سنج در مقایسه با سایت های بین المللی

سایت های خارجی زیادی در حوزه ارزیابی آنلاین وجود دارند که شرکت ای سنج با تعدادی از آن ها در حال همکاری می باشد. اما نکته جالب اینجاست که این تیم ایرانی به گفته تعدادی از متخصصان و همکاران بین المللی، در حوزه روانسنجی و سنجش تحت وب، توانسته است دقت و صحت آزمون ها را با گروه تخصصی خود به خوبی افزایش دهد.

از مهمترین ویژگی ها و مزایای سایت ای سنج در مقایسه با پلتفرم های خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف- توسعه تخصصی تفسیرهای جامع، مبتنی بر پیمایش و موردکاوی

ب- افزایش دقت و صحت سنجش با مبانی روانسنجی

ج- سیستم تحلیل داده و اصلاح و بازنگری ارزیابی

د- سیستم تشخیص ویژگی ها با برازش مدل های آماری

ه- قدرت تشخیص حالت های آزمون با سیستم شرط دهی دینامیک

و- سیستم تطابق با دیتا سنترهای شغلی و سازمانی بین المللی

تست روانشناسی ای سنج: تخصصی ترین سایت ارزیابی آنلاین

محورهای اصلی سامانه تست ای سنج

این سایت سنجش و ارزیابی را در ۱۲ حوزه اصلی مدنظر قرار داده است. این موارد عبارتند از:

۱- تست های شخصیت شناسی

۲- تست های شغلی و سازمانی

۳- تست های اجتماعی و روابط بین فردی

۴- تست های هوش و حافظه

۵- تست های عشق و ازدواج

۶- تست های خانواده

۷- تست های بالینی و تشخیصی

۸- تست های سبک زندگی و ویژگی های فردی

۹- تست های تحصیلی

۱۰- تست های روانشناسی ورزش

۱۱- تست های روانشناسی معنویت

۱۲- تست های رشدی و کودک

تعدادی از مهمترین آزمون های سایت ای سنج

در سایت ای سنج آزمون های مشهور و استاندارد بین المللی پس از مراحل مختلف طی یک بازه زمانی طولانی، بهینه و در سایت منتشر می شود. از مهمترین آزمون های آنلاین (با تفسیر جامع) در این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تست شخصیت شناسی ۱۶ عاملی کتل

یکی از معتبرترین تست های شخصیت شناسی در ای سنج، آزمون شخصیت کتل است. این تست که بسیار قدرتمند و دارای پشتوانه علمی است، می تواند ۱۶ بعد شخصیت را مورد سنجش قرار دهد. در این آزمون علاوه بر ۱۶ مورد اصلی، ۸ ویژگی نیز به عنوان عوامل مرتبه دوم سنجیده می شود.

تست شخصیت شناسی MBTI

تست تیپ شناسی و شخصیت شناسی MBTI آزمون پرطرفداری است که اگرچه پشتوانه علمی آن به اندازه تست شخصیت کتل نمی باشد، اما دسته بندی خوبی برای تیپ شناسی و طبقه بندی افراد برای ۱۶ گروه شخصیتی ارائه می دهد.

تست رفتارشناسی دیسک (DISC)

آزمون دیسک در سایت ای سنج نسخه توسعه یافته ۲۰۲۰ است که ۵۳ الگوی شخصیتی را مورد هدف قرار می دهد. این تست نیز برای مشاوره شغلی و غربال گری سازمانی استفاده های زیادی دارد.

تست شخصیت شناسی نئو (NEO)

تست شخصیت نئو (NEO) شامل ۵ عامل بزرگ شخصیت است. در هر عامل ۶ زیر مولفه وجود دارد که در مجموع ۳۰ ویژگی شخصیت را دربر می گیرند.

تست هوش ریون (Raven test)

تست های هوش دقیق و کاربردی ای سنج بیش از سایر آزمون ها در این سایت به چشم می خورند. یکی از معروف ترین آن ها تست ماتریس های پیش رونده ریون است که دو فرم کودک و بزرگسال دارد. از این آزمون در بسیاری از مدارس برای غربال گری سریع استفاده می شود.

تست هوش و استعداد گاردنر (Gardner test)

این آزمون که بر اساس نظریه گاردنر می باشد ۹ هوش را مورد ارزیابی قرار می دهد. در سایت ای سنج تفسیر این آزمون توسعه محور است و تمرین های تخصصی جهت رشد هر قسمت از این توانایی ها ارائه شده است.

تست هوش کتل (Cattell test)

تست هوش کتل که برای اولین بار در سایت ای سنج به صورت آنلاین منتشر شد، برای سنجش هوش غیرکلامی مورد استفاده قرار می گیرد. این تست شامل چهار آزمون یعنی دو فرم موازی برای بزرگسالان و دو فرم موازی برای کودکان است.

تست رغبت سنج استرانگ (Strong test)

این آزمون که بیشتر برای مشاوره تحصیلی به کار می رود؛ کمک می کند تا افراد از میان صدها شغل در ۶ دسته بندی اصلی، بتوانند مسیر انتخاب رشته خود را به درستی برنامه ریزی کنند.

تست طرحواره های ناسازگار (Schema test)

این تست شامل آخرین نسخه این آزمون است که ۱۸ طرحواره ناسازگار فرد را با تفسیر کامل ارائه می دهد. همچنین آزمون فوق در سایت ای سنج مجهز به سیستم تشخیص علائم اختلالات شخصیت می باشد.

تست اختلالات روانی (SCL-90)

تست نشانه های بیماری های روانی مهمترین اختلالات از جمله، افسردگی، روانپریشی، حساسیت در روابط، وسواس، علائم جسمی، ترس مرضی، پرخاشگری، اضطراب و افکار پارانوئیدی را ارزیابی می کند.

تست افسردگی (BDI-II)

این آزمون بر اساس تست معروف بک، یکی از نظریه پردازان بزرگ حوزه درمان افسردگی طراحی شده است. تفسیر این آزمون در سایت ای سنج مطابق با این تئوری و به کمک روانشناسان بالینی بین المللی توسعه پیدا کرده است.

تست عشق (Love test)

تست عشق در سایت ای سنج مبتنی بر نظریه استرنبرگ می باشد. این آزمون ۸ مولفه عشق را ارزیابی و بر اساس آن سبک عشق ورزی فرد را مطابق نظریه مثلث عشق استرنبرگ تعیین می کند.

تست روانشناسی ای سنج: تخصصی ترین سایت ارزیابی آنلاین

سایر خدمات ای سنج

ای سنج علاوه بر آزمون ها، خدمات دیگری را نیز برای بهبود سلامت روان جامعه ارائه کرده است. از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرتال های گروهی: بسترهایی برای تسهیل ارزیابی سازمان ها، مدارس و کلینیک ها

مجله روانشناسی: شامل ویدیوها، مقالات، پادکست ها و خدمات محتوایی روانشناسی

محصولات: شامل تمرین ها و کتب برای توسعه فردی

بازی های فکری: شامل بازی های روانشناسی برای رشد توانایی های مغزی

جمع بندی

همانطور که گفتیم سایت ای سنج مجموعه تخصصی روانشناسی است که به طور متمرکز روی آزمون ها و ارزیابی های آنلاین فعالیت دارد. این مجموعه با امکانات و زیربنای علمی خود به سرعت در حال بروزرسانی است. برای بازدید از این سایت می توانید واژه "ای سنج" را در گوگل جستجو کنید.

۲۱۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا