اقتصاد

بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس برای بازی و گیمینگ

گیگابایت و ایسوس از جمله برندهای پر مخاطب و باکیفیت در این زمینه هستند که اکثریت مدل های این دو برند (انویدیا و AMD) را مجددا طراحی و تولید می کنند.

بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس

در مقدمه این مقاله با برندهای گیگابایت و ایسوس و حوزه عملکرد آنها آشنا شدید؛ اما در ادامه مقاله بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس را معرفی خواهیم کرد که می تواند از انتخاب های برتر مخاطبان برای حوزه های گیمینگ باشد.

RTX 3090؛ چشم بسته انتخابش کن

بدون شک یکی از مدل هایی که می توان چشم بسته آن را به عنوان بهترین کارت گرافیک گیگابایت معرفی کرد، RTX 3090 می باشد. البته این موضوع برای افرادی صادق است که از نظر بودجه محدودیتی نداشته باشند. RTX 3090 گیگابایت، از معماری Ampere و پردازنده گرافیکی ۱۰۴۹۶ هسته کودا و بزرگترین تراشه ۷ نانومتر جهان بهره برده است. حافظه ذخیره سازی این کارت گرافیک، ۲۴ گیگابایت می باشد و فضای بسیار گسترده ای را برای ویدیو رم ایجاد کرده است به طوریکه بازی های فوق سنگین گرافیکی را می توان بدون مشاهده کوچک ترین لگ، اجرا کرد. رم GDDR6X نیز بر این عملکرد بینظیر، تاثیر چشمگیری را داشته به طوریکه قدرت خوانایی ۲ برابری را نسبت به GDDR6 دارد.

در بخش خنک کننده این کارت گرافیک، ۳ فن خنک کننده که در تضاد هم می چرخند، برای خنک سازی کارت گرافیک تعبیه شده است. ۷ لوله حرارتی مسی کامپوزیت و صفحات هیت سینک، از دیگر ویژگی های بخش خنک کننده این کارت گرافیک است که باعث جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کارت گرافیک می شوند و در نهایت نیز باعث افزایش توان مصرفی کارت گرافیک نخواهد شد و شاهد افت کیفیت نیز نخواهید بود.

RTX 3090 گیگابایت، بهترین کارت گرافیک گیمینگ تلقی می شود که یک کاربر می تواند آن را داشته باشد.

RX 6800 XT؛ بهترین کارت گرافیک ایسوس

RX 6800 XT یکی از مدل های برتر شرکت ایسوس است که از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است. این کارت گرافیک ایسوس از مشخصات فنی بسیار قوی برخوردار بوده که می تواند برا کاربران علاقمند به بازی نیز بسیار ایده آل باشد. کارت گرافیک RX 6800 XT، از پردازنده گرافیکی ۴۶۰۸ هسته استریم با لیتوگرافی ۷ نانومتری مجهز است که در آن ۲۶.۸ میلیارد ترانزیستور به کار رفته است. فرکانس بوست در این کارت گرافیک ۲۳۶۰ مگاهرتز بوده که در مقایسه با مدل های بالارده انویدیا هم قدرتمندتر عمل کرده است. حافظه ۱۶ گیگابایت، یکی دیگر از وِیژگی ها و مشخصه های بسیار مهم این کارت گرافیک ایسوس است که می تواند خیال گیمرها را از بابت اجرای روان و بدون لگ بازی ها آسوده خاطر کند؛ چرا که رم GDDR6 تعبیه شده در کارت گرافیک، سرعت اجرای داده های گرافیکی را بالا برده است و این امر سبب یک نمایش عالی و بدون لگ در اجرای بازی ها شده است.

بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس برای بازی و گیمینگ

از آنجایی که کارت گرافیک ایسوس RX 6800 XT از قدرت بسیار بالایی برخوردار است، به طبع گرمای قابل توجهی را از خود تولید می کند؛ از این رو ایسوس برای حل این مشکل، از دو فن خنک کننده ۱۱ پره در کنار فن خنک کننده اصلی که ۱۳ پره است، استفاده کرده است. این فن های خنک کننده برای ارائه عملکرد کارآمدتر، در تضاد با فن خنک کننده اصلی می چرخند. اما این پایان کار نبوده چرا که ایسوس از قطعه هیت سینک آلومینیومی نیز در این کارت گرافیک بهره برده است تا گرمایی که در کارت گرافیک ایجاد می شود به جذب این قطعه هیت سینک درآید و از جذب گرما به دیگر قطعات کارت گرافیک جلوگیری کند.

RX 580؛ بهترین مدل اقتصادی ایسوس

اگر در میان مدل های اقتصادی نیز بخواهیم یک کارت گرافیک را به عنوان بهترین کارت گرافیک ایسوس معرفی کنیم، بدون شک کارت گرافیک RX 580 خواهد بود. این کارت گرافیک یکی از اقتصادی ترین مدل های باکیفیت و کارآمد برای حوزه های گیمینگ است. RX 580 از پردازنده قدرتمند با ۲۳۰۴ هسته استریم و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بهره مند است که می توان این دو مشخصه را از مهم ترین ویژگی های RX 580 عنوان کرد. ظرفیت حافظه ۸ گیگابایت و رم GDDR5 از دیگر مشخصه های این کارت گرافیک است که می توان آن را در خور و یا فراتر از یک کارت گرافیک اقتصادی دانست. این کارت گرافیک ایسوس یک انتخاب مقرون به صرفه و عالی برای گیمرها است که با در نظر گرفتن مشخصات قدرتمندی که دارد، می تواند کارایی فراتر از بودجه صرف شده را ارائه کند. پشتیبانی از کیفیت تصویر ۴K از جمله قابلیت های بسیار مهم در این کارت گرافیک است که می تواند سطح اجرای بازی ها را ارتقا بخشد.

بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس برای بازی و گیمینگ

سیستم خنک کننده یکی دیگر از بخش های مهم در کارت گرافیک ها تلقی می شود که می تواند بر عملکرد و ماندگاری کارت گرافیک نیز اثر گذار باشد. ایسوس برای ایجاد یک سیستم خنک کننده قدرتمند، از دو فن خنک کننده دیگر بهره برده است که خنک سازی کارت گرافیک را بهبود می بخشد. مجهز بودن به فناوری MaxContact از دیگر قابلیت های بخش خنک کننده این کارت گرافیک است که با توجه به پخش کننده حرارتی مسی که دارد، حرارت ایجاد شده در GPU را با سرعت چشمگیری انتقال می دهد و در نهایت نیز باعث خنک سازی سیستم می شود.

RTX 3060 TI؛ بهترین کارت گرافیک میان رده گیگابایت

یکی از حرفه ای ترین مدل هایی که در کنار قیمت بسیار مناسب، عملکرد فوق العاده ای را ارائه می کند، کارت گرافیک RTX 3060 TI می باشد. این کارت گرافیک از بهترین مدل های میان رده گیگابایت است که به لطف عملکرد فوق العاده ای که دارد، مورد توجه اکثریت مخاطبان قرار گرفته است. RTX 3060 TI از پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری و تعداد هسته ۳۵۸۴ استفاده کرده است. حافظه ۱۲ گیگابایت GDDR6 از مشخصات بسیار مهم این کارت گرافیک است که سبب ارائه عملکرد روان در نمایش و اجرای داده های گرافیکی سنگین می شود. کارت گرافیک RTX 3060 TI از نرخ هش ریت ۶۰ Mh/s برخوردار می باشد و این یکی از عمده ترین دلایل استقبال کم نظیر از این کارت گرافیک بوده است.

بهترین کارت گرافیک های گیگابایت و ایسوس برای بازی و گیمینگ

شما می توانید این کارت گرافیک و موارد بالا را از لینک زیر در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مشاهده کنید:

https://atrinkala.com/computers-parts/devices/graphics-card

در صورت تمایل به خرید می توانید آن را با بهترین قیمت ثبت سفارش کنید و آنرا درب منزل تحویل بگیرید.

۲۱۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا