بین الملل

برگزاری دور دوم گفتگوهای وزیران خارجه ایران و پاکستان

به گزارش خبرآنلاین، وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی در خصوص اقدامات مثبت انجام شده در ماه های گذشته در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو کشور بویژه ایجاد دو مرز جدید و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته مشترک تجاری دو کشور در آینده نزدیک گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان در این دیدار رفع موانع زیر ساختی توسعه روابط، مشکلات موجود در پایانه های مرزی بویژه تسهیل تردد کامیون ها از پایانه های مرزی دو کشور، توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی با توجه به مکمل بودن اقتصاد دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای انرژی در پاکستان بویژه گاز ، برق و مصنوعات صنعتی و متقابلا تامین نیازهای اقتصادی ج.ا. ایران از تولیدات پاکستانی را مورد تاکید قرار داد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشریح مذاکرات خود با مقامات سه کشور آسیای مرکزی آخرین وضعیت افغانستان را تشریح کرد.

حمایت دو کشور از صلح و ثبات در افغانستان و تشکیل دولتی فراگیر با حضور همه اقوام و گروه ها از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از پیشنهاد طرف پاکستانی برای برگزاری نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه استقبال کرد و آمادگی کشورمان برای برگزاری این نشست در روزهای آینده در تهران را اعلام نمود.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا