فناوری اطلاعات

برخی کارکنان اپل نیز به جمع منتقدان سیاست مبارزه با کودک آزاری پیوستند

از زمان معرفی پروژه اپل برای مبارزه با کودک آزاری یک هفته می‌گذرد و از آن زمان این موضوع مورد انتقاد‌ بسیاری از نظر نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی قرار گرفته است. هر چند اپل سعی کرد نگرانی‌های به وجود آمده را برطرف کند اما به نظر می‌رسد حتی کارکنان این شرکت نیز د رمورد این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند.

ظاهرا برخی از کارکنان اپل در اپلیکیشن Slack نسبت به سیاست جدید شرکت ابزار نگرانی کردند. گفته می‌شود اکثر آن‌ها از به خطر انداختن حریم خصوصی با اسکن کردن تصاویر کاربران قبل از آپلود روی آی‌کلاد نگران هستند و علیه فناوری جدید اپل صحبت کرده‌اند. طبق جزئیات ارائه شده از زمان رونمایی فناوری جدید، بیش از ۸۰۰ پیام در Slack توسط کارکنان منتشر شده است که مخالفت خود را نسبت به این سیاست نشان داده‌اند. طبق گزارشات، تمام این بازخوردها از سوی کارکنانی ارائه شده که در بخش‌های خصوصی و امنیتی اپل کار نمی‌کنند.

سیستم اپل یک فناوری جدید است که برای مبارزه با کودک آزاری طراحی شده است. این سیستم عکس‌های آی‌کلاد را برای یافتن محتوای مربوط به کودک آزاری یا CSAM اسکن می‌کند و آن‌ها را با لیستی از تصاویر و موارد شناخته شده مقایسه می‌کند. همین امر باعث شد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری مانند مدیرعامل اپیک گیمز از این فناوری انتقاد کنند و آن را نوعی جاسوس‌افزار برای دولت‌ها بداند. از طرفی دیگر «ویل کتکارت» مدیر واتس‌اپ نیز اعلام کرده بود برنامه اپل برای مقابله با سوءاستفاده از کودکان موجب عقب‌گرد در مسیر حفظ حریم خصوصی کاربران سراسر دنیا می‌شود.

با این وجود اپل پس از افزایش انتقادهای نگران‌کننده سعی کرد جو متشنج به وجود آمده را آرام کند و با انتشار نوعی راهنما (FAQ) تصریح کرد که ویژگی جدید منافاتی با رعایت قوانین حریم خصوصی ندارد و این شرکت به درخواست دولت‌ها برای جاسوسی از داده‌ها پاسخ رد داده و از کلیه مواردی که حریم خصوصی را نقض می‌کنند، خودداری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا