فناوری اطلاعات

اپل با نظرسنجی‌های کارمندان درباره تساوی حقوق مقابله می‌کند

گروهی از کارمندان اپل مشغول انجام نظرسنجی‌هایی درباره نظر همتایان خود پیرامون شیوه جدید حضور در دفاتر و تساوی حقوق و دستمزد بودند. ولی حالا برخی از آن‌ها می‌گویند مدیران اپل به مقابله با این اقدامات پرداخته و کارمندان را از برگزاری نظرسنجی‌های بیشتر منع کرده‌اند.

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت ورج، اگرچه اپل می‌گوید که مشکلی از بابت حقوق نامساوی وجود ندارد، ولی تاکنون حداقل سه نظرسنجی داخلی را در این زمینه از دسترس خارج کرده است. کارمندان با برگزاری این نظرسنجی‌ها قصد داشتند با کسب اطلاع از همکاران خودشان متوجه شوند که تساوی حقوق در اپل رعایت می‌شود یا خیر.

اپل می‌گوید یکی از نظرسنجی‌ها را به خاطر گردآوری اطلاعات حقوق، نژاد، قومیت، جنسیت و ناتوانی‌های جسمانی متوقف کرده است. چندی قبل از گروه دیگری از کارمندان خواسته شد تا نظرسنجی مشابهی را به خاطر داشتن سوالی درباره جنسیت متوقف کنند. این گروه در ادامه سوال جنسیت را از نظرسنجی خود حذف کرد، اما اپل همچنان به حذف این نظرسنجی پرداخت چون مدعی بود که یک اکانت شرکتی آن را برگزار کرده است.

به دنبال این اتفاقات، اپل در یادداشتی به کارمندان اعلام کرد که برگزاری هرگونه نظرسنجی برای گردآوری اطلاعات ممنوع است. نظرسنجی‌ها نباید بدون طی پروسه‌های معمول چنین داده‌های قابل تشخیصی را از کارمندان جمع کنند. پرسیدن هر سوالی به جز در رابطه با کشور یا منطقه محل سکونت مجاز نیست. نظرسنجی‌ها نمی‌توانند درباره آدرس منزل، جمعیت‌شناسی، سلامتی یا تنوع نیروی انسانی اطلاعات گردآوری کنند.

از سوی دیگر، چندین وکیل کارگری متذکر شده‌اند که اپل احتمالا با این کار قوانین حمایت از کارگران را زیر پا گذاشته است. آن‌ها معتقدند که این نظرسنجی می‌تواند نوعی سازمان‌دهی کارگری باشد و نیروی کار حق دارد که بر اساس قوانین آمریکا در خصوص حقوق و دستمزدش اطلاعات کسب کند.

«شر اسکارلت»، مهندس اپل می‌گوید هیچ‌کس نمی‌خواهد این شرکت را به وجود شکاف حقوقی بر اثر جنسیت یا عواملی از این دست متهم کند، ولی اقدامات مقامات کوپرتینونشین در مقابله با نظرسنجی‌ها شک‌برانگیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا