فناوری اطلاعات

اپل احتمالا در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۰ میلیون آیپد می‌فروشد

اگرچه بازار تبلت‌ها به علت افزایش چشمگیر ابعاد نمایشگر گوشی‌ها جذابیت گذشته را ندارد، اما شرکت‌ها همچنان محصولات قدرتمندی را روانه بازار می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به آیپدهای اپل اشاره کرد و انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی ۶۰ میلیون آیپد روانه بازار کند.

از زمان همه‌گیری کرونا در جهان، فروش آیپدهای اپل افزایش پیدا کرده و این کمپانی توانسته میلیون‌ها تبلت در اختیار مشتریان قرار دهد. برای مثال کوپرتینویی‌ها در فصل دوم ۲۰۲۱ با فروش ۱۲.۹ میلیون آیپد بالاتر از سایر کمپانی‌ها قرار گرفتند و به سهم ۳۱.۹ درصدی دست یافتند. رشد سالانه اپل در این بازه زمانی ۳.۵ درصد بود.

حالا دیجی‌تایمز در گزارشی جدید اعلام کرده اپل در سال جاری میلادی ۶۰ میلیون تبلت می‌فروشد که دستیابی به چنین رقمی با عرضه نسل نهم آیپد در ماه‌های آینده امکان‌پذیر می‌شود.

آیپدهای استاندارد اپل با مشخصات فنی قابل قبول و قیمت مناسب فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کنند و کوپرتینویی‌ها هم در سال‌های گذشته آن را بروزرسانی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، تا پیش از پایان سال جاری میلادی نسل نهم این تبلت از راه می‌رسد.

انتظار می‌رود آیپد ۹ همچنان به نمایشگر ۱۰.۲ اینچی با دکمه هوم مجهز شود، با این حال از مشخصات فنی قدرتمندتری مانند پردازنده جدیدتر نسبت به نسل گذشته‌اش بهره ببرد.

البته نسل نهم آیپد تنها تبلتی نیست که اپل تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار می‌کند. طبق گزارش بلومبرگ، در پاییز پیش رو کاربران به آیپد مینی ۶ هم دسترسی پیدا خواهند کرد.

این تبلت که گفته می‌شود بزرگترین تغییر طراحی از زمان عرضه اولیه‌اش را تجربه می‌کند، با سخت افزار قدرتمند و حاشیه‌های کم نمایشگر می‌تواند فروش بالایی در بازار داشته باشد.

با وجودی که گفته می‌شود فروش آیپدها در سال جاری میلادی به ۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد، کارشناسان از کاهش ارزش بازار تبلت‌ها در سال‌های پیش رو خبر می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا