استانها

اختصاص اعتبار۴۰ میلیارد تومانی به چهارباغ

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ اولین جلسه کمیته برنامه ریزی با حضور «علی حدادی» نماینده شهرستان‌های چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، «قدرت الله شمیرانی» فرماندار، ناصری معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان چهارباغ برگزار شد.

حدادی در این جلسه با تأکید براینکه نمایندگان ناظر بر نحوه توزیع بودجه هستند، افزود: اولویت توزیع اعتبارات برای شهرستان‌ها، تکمیل و اتمام طرح‌ها و طرح‌های نیمه تمام، طرح‌هایی که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند و پرداخت مطالبات طرح‌های خاتمه یافته است.

نماینده مردم شهرستان چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های اجرایی خواست دقت لازم را در جذب اعتبار داشته باشند تا از هدر رفت بودجه جلوگیری شود.

حدادی با اشاره به اینکه اولویت ما در تخصیص بودجه خدمات‌دهی خوب به مردم است، افزود: تامین برخی نیازهای مردم شهرستان چهارباغ همچون ساخت فرهنگسرا در این شهرستان، تعریض جاده سهیلیه، ساخت پروژه‌های عمرانی، راههای روستایی، تامین آب شرب روستایی، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی از نیازهای مردم این شهرستان است که در تخصیص بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

حدادی ضمن تقدیر از دقت نظر در برگزاری جلسات کارشناسی و تسلط بودجه‌ای فرماندارشهرستان چهارباغ به پیش‌بینی بودجه برای اولین بار از محل مناطق محروم اشاره و افزود: این اعتبارات که با پیگیری‌های لازم تحقق یافته نیز به سرجمع اعتبارات شهرستان افزوده می‌شود.

وی همچنین از تصویب بودجه‌ای خاص برای شهرستان‌های تازه تأسیس در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

در ادامه رؤسای ادارات عضو کمیته برنامه‌ریزی نیز به اظهار نظر کارشناسی بر اساس وظایف ذاتی دستگاه خود پرداختند.

«قدرت اله شمیرانی» فرماندار شهرستان چهارباغ در خصوص اعتبار مذکور گفت: از این ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۹ میلیارد تومان از محل استانی، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توازن و ۵۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده است.

فرماندار شهرستان چهارباغ با بیان اینکه در توزیع بودجه توجه خاصی به امور زیربنایی با پیوست فرهنگی شده است، گفت: این اعتبارات در ۱۸ سرفصل و ۶۴ عنوان پروژه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چهارباغ مصوب شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چهارباغ در خصوص اعتبارات ۱۴۰۰ استانی گفت: حمل و نقل، کشاورزی و منابع طبیعی، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر، منابع آب، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، توسعه زیربنایی خدمات روستایی، توسعه زیربنایی خدمات شهری به ویژه درمناطق کمتر توسعه یافته، توجه اساسی به زیرساخت‌ها و پیوست فرهنگی در بودجه شهرستان چهارباغ در جلسات کارشناسی بر اساس آمایش سرزمینی مورد توجه خاص قرار گرفته است.

«قدرت اله شمیرانی» از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در جذب اعتبارات ملی و پیگیری تخصیص‌های ملی واستانی همت دو چندان داشته باشند و ضمن رعایت ضوابط بودجه‌ای سال جاری در خصوص استفاده از اعتبارات مناطق محروم و تعمیر و تجهیز نیز از طریق مختلف پیگیری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های خوب شهرستان، به نگاه بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های مربوطه در حوزه حمل‌ونقل،کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌های شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ساماندهی فاضلاب شهری و آموزش تاکید کرد و افزود: فعالیتهای مساجدمحور فرهنگی و شاخصه‌های فرهنگ عمومی مثل هنر و ورزش و مسائل جوانان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند خواست زمینه جذب اعتبارات ملی فصل پنجم از طریق موسسات غیردولتی را با ارائه طرح‌های اثرگذار فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان چهارباغ در پایان این جلسه از تلاش‌ها و توجه ویژه استاندار البرز و نماینده مردم چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در اختصاص کد بودجه ای مستقل و اعتبارات ویژه برای شهرستان تازه تأسیس چهارباغ تشکر و قدردانی کرد و بر وحدت و همدلی و هم افزایی جهت ارتقاء شهرستان تأکید و موفقیتهای بودجه‌ای و استقرار ادارات را از برکات این مهم دانست.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا