استانها

آغاز بهره برداری از  ۲۰۹ پروژه بزرگ برق رسانی طی هفته دولت در اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حمید رضا پیرپیران اظهار کرد: ایجاد ظرفیت برای انشعابات جدید در شهرها و روستاهای شهرستان های کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه، تبدیل شبکه های هوایی به زمینی ،کاهش تلفات برق و در نهایت کاهش خاموشی ها در هفته دولت اجرایی و عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۶ نقطه شبکه به تجهیزات اتوماسیون ونزدیک به ۳۰ هزار انشعاب نیز به کنتورهای فهام مجهز شد که تمام رفتارهای فنی شبکه را پایش و مدیریت می کنند.

وی افزود: فرایند تنظیم بار ،متعادل سازی بار شبکه های شرکت براساس نرم افزارهای منطبق با GIS تا حدود ۹۰ درصد به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می شود و تنها ۱۰ درصد به عملیات میدانی متکی است.

پیرپیران با اشاره به احداث ۱۷۸ کیلومتر شبکه جدید و نصب و تجهیز۲۵۵ دستگاه پست هوایی و زمینی تاکید کرد: ظرفیت سازی برای انشعابات برق برای سال آینده و پایداری شبکه در پیک تابستان از اهداف پروژه های یاد شده است .

وی به مهمترین پروژه های عملیاتی شده در هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۱۸ کیلومتر بهینه سازی شبکه فشار ضعیف هوایی ( تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار)- خیابانهای جهاد -کاشانی شمالی-شمس آبادی- سروش- صمدیه که کاهش خاموشی ها و رفع حریم و ایجاد تعادل بار را میسر نموده است ،۵ کیلومتر اصلاح و بهسازی ساختار شبکه درخیابان آپادانا دوم کوچه باغ توت(فاز ۱ و ۲)، ۳ کیلومتر احداث روشنایی بلوار، ۵ کیلومتر احداث شبکه روشنایی معابر با پایه فلزی جنب کارخانه قند تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی نمونه ای از پروژه های صورت گرفته است و در کل نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر احداث شبکه روشنایی ،تجهیز پست وترانس ،بهینه سازی شبکه های فرسوده ،کابل کشی فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی ،رفع حریم شبکه و…..در این ایام مبارک به بهره برداری می رسد.

وی ابراز داشت: کاهش خاموشی های ناشی از خطاهای گذرا و دائم در شبکه های توزیع ،کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست از مزایای کابل های خود نگهدار است به عبارتی توجه به گسترش کیفیت های زیست محیطی و توسعه مدیریت سبزو کاهش خطرات ناشی از چالش های حریم خطوط به با استفاده از کابل های خود نگهدار ارتقا می یابد.

وی به افزایش تعداد مشترکین اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۲۳۵۷ مشترک خانگی ،۱۱۹۷ مشترک عمومی ،۲۷۱ مشترک کشاورزی،۴۷ مشترک صنعتی و ۷۵۷۵ مشترک سایرمصارف ازهفته دولت سال گذشته تا کنون اضافه شده است وبه عبارتی ۳۱۴۴۷ جذب انشعاب در مدت یک سال صورت گرفته است و تا کنون نزدیک به ۹۵ درصد از خدمات به مشترکین به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

این مقام مسئول گفت: روشنایی معابراز دیگر شاخصه های توسعه صنعت برق است و در این راستا شرکت توزیع برق اصفهان به منظور تامین مناسب و مطلوب روشنایی معابر ۴۳۹۸ دستگاه چراغ پربازده کم مصرف و ۱۵۸۹ پایه و نزدیک به ۷۰ کیلومتر شبکه را احداث نمود.

وی در ادامه گفت: این روشنایی از دیدگاههای مختلف مهندسی ،اقتصادی و معماری مورد توجه قرار گرفته و کاهش جرم و ناهنجاری های اجتماعی از دیگر مزایای آن می باشد که موجب می شود عابرین با آسودگی خاطر بیشتر در شب تردد کنند .

وی ابراز داشت: در راستای هوشمند سازی شبکه های توزیع برق ،رضایتمندی مردم و تسهیل در ارائه خدمات بهتر به مشترکین از فن آوری های روز دنیا مانند تجهیزات اتوماسیون شبکه،خط گرم،سیستم قرائت از راه دور و طرح فهام استفاده شده است.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا