فناوری اطلاعات

یاماها هدفون YH-L700A را با طول عمر باتری ۳۴ ساعت معرفی کرد

یاماها از هدفون YH-L700A با قابلیت‌هایی مانند حذف نویز و پشتیبانی از صدای فراگیر رونمایی کرد که حسگرهای آن می‌تواند با ردگیری موقعیت سر، تجربه صوتی بهتری را در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار دهد.

درایور‌های ۴۰ میلی‌متری هدفون جدید یاماها می‌توانند طیف فرکانس ۸ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز را پشتیبانی کنند. YH-L700A جزو هدفون‌های روگوشی با پشت بسته محسوب می‌شود که در صورت اتصال با جک ۳.۵ میلی‌متری می‌تواند از پخش صوتی رزولوشن بالا بهره ببرد.

کاربرانی که علاقه دارند از هدفون خود به صورت بی‌سیم استفاده کنند می‌توانند از اتصال بلوتوث نسخه ۵.۰ با پشتیبانی از AAC و aptX استفاده نمایند. متاسفانه خبری از فناوری Dolby Atmos در محصول جدید یاماها نیست اما ویژگی ۳D Sound Field می‌تواند صداهای استریو معمولی را به محتوای چند کاناله تبدیل کند. همچنین حالت‌های مختلفی برای پخش در اپلیکیشن همراه هدفون قرار دارد که برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت Listening Optimizer از چندین میکروفن در هر گوشی هدفون استفاده می‌کند تا بتواند به صورت پیوسته اقدام به پایش صدا و شخصی‌سازی پخش برای ارائه تجربه بهتر کند. البته قرارگیری صحیح هدفون روی گوش‌ها و فیت شدن آن می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت پخش داشته باشد اما ویژگی مذکور می‌تواند در چنین مواردی بسیار مفید واقع شود.

یاماها ادعا دارد که فناوری AANC می‌تواند بهتر از نمونه‌های حذف نویز فعال معمولی عمل کند؛ زیرا برخی از آن‌ها ممکن است در هنگام حذف نویز، موجب تغییر اصوات پخش شده نیز شوند. میکروفن‌های داخلی و بیرونی قرار گرفته روی هدفون برای حذف نویز به کار می‌روند و کمترین تاثیر را روی پخش موسیقی خواهند گذاشت. همچنین حالت Ambient Sound نیز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و کلید اختصاصی برای آن هم روی بدنه دستگاه قرار دارد.

شنیدن برخی از فرکانس‌ها در ولوم‌های پایین دشوار است اما فناوری Listening Care می‌تواند چنین فرکانس‌هایی را تقویت کند تا کاربران بدون نیاز به افزایش حجم صدا، آن‌ها را بشنوند. همچنین این قابلیت اقدام به پایش نویزهای پس‌زمینه می‌کند تا تعادل مطلوبی را هنگام پخش فراهم کند.

هدفون YH-L700A می‌تواند با هربار شارژ ۳۴ ساعت موسیقی پخش کند و شارژ مجدد آن از طریق درگاه USB-C نیز ۳.۵ ساعت زمان نیاز دارد. البته قابلیت ۳D Sound Field به شدت روی مصرف باتری تاثیرگذار است و در صورت فعال بودن آن در کنار ANC، مدت زمان پخش به ۱۱ ساعت کاهش پیدا می‌کند. محصول جدید یاماها از ماه آینده میلادی با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا