بین الملل

پیام گرم اردوغان به رئیس رژیم‌صهیونیستی:روابط ما اهمیت بسزایی برای امنیت و ثبات منطقه دارد

اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، شامگاه دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان و هرتزوگ در این تماس روابط آنکارا و تل‌آویو و مسائل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

آناتولی در ادامه خبر داد که رئیس جمهور ترکیه در این تماس تعیین هرتزوگ به عنوان رئیس‌ رژیم صهیونیستی را تبریک گفته است و در عین حال،‌ تأکید کرده است که «روابط ترکیه و اسرائیل اهمیت بسزایی برای امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه دارد».

اسحاق هرتزوگ در تاریخ دوازدهم خردادماه گذشته با کسب ۸۷ رأی موافق از پارلمان رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس جدید این رژیم جانشین «رووین ریولین» شد.

اردوغان همچنین خاطر نشان کرد: «ترکیه و اسرائیل امکانات بسیاری برای همکاری در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه انرژی، گردشگری و فناوری دارند».

مطابق با این گزارش،‌ وی همچنین یادآور شد که دادوستدهای تجاری میان دو طرف به رغم شیوع کرونا افزایش پیدا کرده و در عین حال تأکید کرد که استفاده از امکانات موجود به در راستای منافع دو طرف است.

رجب طیب اردوغان همچنین با بیان اینکه: «به رغم اختلاف نظر میان دو طرف، به تداوم ارتباطات و گفت‌وگو اهمیت می‌دهد»، اظهار داشت که جامعه بین‌الملل خواهان دست‌یابی به یک راه‌حل دائم و فراگیر بر پایه راهکار دودولتی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل در فلسطین است.

اردوغان اضافه کرد که هر گونه گام مثبتی که برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و تل‌آویو برداشته می‌شود، در روند روابط آنکارا و تل‌آویو تأثیر مثبت خواهد داشت.

۳۱۰ ۳۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا