استانها

مبارزه با ابَر قاچاقچیان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در دیدار استاندار و اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: اهمیت جغرافیای قزوین در موضوع مبارزه با قاچاق بسیار بالاست چرا که مرکز مواصلاتی چند استان محسوب می‌شود و از این حیث کار نیروی انتظامی و متولیان مبارزه با قاچاق کالا حساس‌تر است و لازم است از حیث نیروی انسانی و تجهیزات لجستیکی شرایط خوبی در استان حاکم باشد.

او تصریح کرد: قاچاق کالا قبل از آن که آسیب‌های اقتصادی به همراه داشته باشد، آسیب‌های فرهنگی به بار می‌آورد و باید ببینیم کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، چه بر سر فرهنگ جامعه می‌آورد و این آسیب را نیز با جدیت دنبال کنیم و نسبت به آن حساس باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی می‌بینیم فضای تولید در کشور به گونه‌ای است که تولید کننده نشان خارجی را بر روی محصولش حک می‌کند تا در بازار مشتری آن را خریداری کند در حالی که این‌ تولیدات داخلی سرمایه‌های کشور است و می‌باید با اصلاح فضای فرهنگی، اقبال به خرید تولیدات داخلی افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید با کارهای فرهنگی مردم را نسبت به فضای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حساس‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: هر جا مردم پای کار بوده‌اند، گره از مشکلات باز شده است و عرصه مبارزه با قاچاق کالا یکی از عرصه‌های مهمی است که حضور مردم بسیار گره گشا است و برای تحقق این هدف لازم است فرهنگ‌سازی کنیم.

او با بیان اینکه مساجد، نمازهای جمعه و جماعت، منابر و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و اثرگذار هستند، گفت: به گونه‌ای کار کنیم که مردم به خرید کالای ایرانی افتخار کنند، حتی اگر کیفیت پایین‌تری داشته باشد باز هم سراغ کالای ایرانی بروند تا شاهد تقویت تولیدکنندگان داخلی در کشور باشیم و لازم است برای تحقق این هدف از ظرفیت مساجد، نمازهای جمعه و جماعت، منابر و رسانه‌ها حداکثر استفاده صورت بگیرد.

عابدینی با تأکید بر اینکه بدانیم کالای قاچاق از مصادیق منکر است، عنوان کرد: خدا فرموده همه جا مبتنی بر قرآن حرکت کنید، هر کجا در مقابل منکرها عاجز می‌شویم جایی است که پایه‌های نماز و اقامه دین سست شده است و اگر کاری کنیم که نماز و اقامه دین در جامعه و به ویژه در بین مسئولان جان تازه‌ای بگیرد، منکرها کنار می‌روند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر مسئولی داشته باشیم که به خدا و روز قیامت اعتقادی نداشته باشد، با قاچاق هم مشکلی ندارد چرا که صرفاً به دنبال مادیات دنیاست و کاری ندارد که اقتصاد و وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور به کجا کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به شعار سال که از سوی رهبری سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است را ضروری عنوان کرد و افزود: امروز آدم‌های قاچاق خطرشان بیشتر از کالای قاچاق است. اگر شخصی در مسئولیتی قرار گرفت و افراد توانمند کارشان تعطیل شد، بدانیم اینها قاچاقی وارد نظام شده‌اند و متعلق به فضای خدمت به مردم نیستند و آسیب چنین مسأله‌ای هزاران بار از کالای قاچاق خطرناک‌تر است.

عابدینی استفاده از هنر را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بالای قزوین در مقوله هنر، خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بالای هنری دارد و می‌توانیم از ظرفیت هنر خوشنویسی، شعر، فیلم و عکس برای ترویج فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا استفاده شود.

او با اشاره به خطرات قاچاق عمده کالا، یادآور شد: گاهاً متولیان امر درگیر قاچاقچیان ریز می‌شوند و به همین خاطر از ابر قاچاقچیان غافل می‌شوند در حالی که باید محور مبارزه با قاچاق، مبارزه با ابر قاچاقچیان باشد که کشتی کشتی قاچاق می‌کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا می‌باید به مایحتاج مردم نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد تا نیازهای اساسی مردم با مشکل مواجه نشود.

جمالی‌پور استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: در ۱۵سال اخیر رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به تولید و اقتصاد داشته‌اند و یکی از محورهای مهم که رهبری بر آن همواره تاکید دارند مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.

او تصریح کرد: قاچاق فرصت‌های بی شماری را از جامعه سلب و اشتغال را دچار مسئله می‌کند، بنابراین همه ما با جدیت باید با این پدیده شوم مقابله کنیم.

استاندار قزوین افزود: همکاری مردم از طریق نخریدن قاچاق کالا، فرصت را از سوداگران اقتصادی سلب می‌کند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا