فناوری اطلاعات

فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت

با وجودی که به دلیل کمبود جهانی تراشه، عرضه آخرین نسل کنسول‌ بازی سونی یعنی پلی استیشن ۵ با مشکلات روبرو بود، اما این شرکت اعلام کرده تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانده است.

سونی سال گذشته پلی استیشن ۵ را به بازار عرضه کرد و اکنون از طریق توییتر و همچنین پست وبلاگ خود اعلام کرده که تا تاریخ ۲۷ تیر ماه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از نسل جدید کنسول محبوب خود را در سراسر جهان به فروش رسانده‌ است. با این حساب، پلی استیشن ۵ سریع‌ترین میزان فروش را در تاریخ کنسول های فروخته شده سونی از آن خود کرده است.

پلی استیشن ۵

بدون شک اگر مشکلات مربوط به عرضه دستگاه‌ها مانند کمبود تراشه و شیوع ویروس کرونا، شرکت سونی را تحت تاثیر خود قرار نمی‌داد، رقم اعلام شده از سوی این شرکت بسیار بیشتر بود. همچنین باید در نظر داشت که کنسول سونی در چین که بازار اصلی آن محسوب می‌شود تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری عرضه نشده بود.

سونی در بیانیه خود از تلاش‌های تیم توسعه محصول، تیم مهندسی سخت افزار و عملیات و همچنین تیم‌های عملیات تجاری خود در سراسر جهان برای دستیابی به این نقطه مهم قدردانی کرد. سونی همچنین از این فرصت استفاده و اشاره کرد که بازی‌های انحصاری بیشتری مانند God of War: Ragnarok، Gran Turismo 7 و Horizon Forbidden West به این کنسول خواهند آمد. همچنین به بازی‌های مورد انتظار دیگری مانند Battlefield 2042، DEATHLOOP و Far Cry 6 اشاره شد که برخی از آن‌ها امسال و برخی دیگر سال آینده عرضه خواهند شد.

در نهایت، سونی عنوان کرد که همچنان در حال کار روی بهبود عرضه کنسول خود برای سراسر جهان است و نمی‌تواند برای روزی که پلی استیشن ۵ به راحتی در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد، صبر داشته باشد. در حال حاضر قیمت نسخه دیجیتال کنسول پلی استیشن ۵ که از درایو نوری پشتیبانی نمی‌کند ۳۹۹ دلار و قیمت نسخه دیگر این کنسول با درایو نوری ۴۹۹ دلاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا