اقتصاد

ساخت اولین دستگاه تحویل غذای شهری گرم در ایران

فرناز حق وردی، مدیرعامل شرکت یومیل که سازنده این دستگاه است، گفت: وندینگ ماشین‌های سرد در ایران و دنیا وجود داشته و کاربردهای زیادی دارند اما به دلایل زیادی وندینگ ماشین گرم تنها در چند کشور محدود و برای غذاهای فست فودی با استفاده از تکنولوژی ماکرویو وجود دارد.

وی افزود: ما در تیم یومیل با درک نیاز روز بازار و صنعت غذا، وارد پروسه تحقیق و توسعه بر پایه تکنولوژی روز دنیا شدیم که درنهایت پس از ۲ سال تلاش توانستیم اولین دستگاه ارائه غذای گرم شهری را وارد مدار کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

حق‌وردی ادامه داد: بزرگ‌ترین مسئله‌ای که در یومیل به دنبال حل آن بودیم، گران بودن قیمت غذا و دسترس نبودن غذای سالم اقتصادی و البته گرم برای همه اقشار جامعه بود که در جریان یافتن راه حل این مسائل، به این نتیجه رسیدیم که آینده صنعت غذای دنیا، وندینگ ماشین‌ها خواهند بود، بنابراین در برنامه‌ای جامع با بررسی ابعاد مختلف کار به وندینگ ماشین یومیل رسیدیم.

به گفته مدیرعامل یومیل؛ این دستگاه ترکیبی از تکنولوژی‌های مکاترونیک، نرم‌افزار، هوش مصنوعی و ماشین‌سازی است که غذای گرم را در ۵ ثانیه به مصرف‌کننده ارائه می‌کند.

حق وردی در پاسخ به این سؤال که وندینگ ماشین یومیل چه مزیت‌هایی نسبت به تهیه غذای عادی دارد گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت ما ارزان بودن در کنار سالم بودن غذا است. هدف ما تهیه غذای ایرانی سالمی است که تقریباً همه اقشار جامعه بتوانند آن را تهیه کنند. از طرف دیگر با تحقیقات یک‌ساله‌ای که برای تهیه دستور پخت غذاها انجام شد، اکنون یومیل ضمن تضمین سلامت و کیفیت غذای ارزانی که ارائه می‌کند از غنی بودن غذاها و پخت استاندارد آن‌هم اطمینان دارد.

ساخت اولین دستگاه تحویل غذای شهری گرم در ایران

وی درباره چگونگی ارزان بودن غذای باکیفیت و سالم در وضعیت فعلی بازار توضیح داد: اتفاقاً این‌یکی از مسائل مهمی بود که تیم خلاقیت ما مدت‌ها روی آن کار کرد و درنهایت با تعریف یک حلقه درست تأمین مواد اولیه و پارتنرهای مناسب، توانستیم غذایی بر پایه مرغ و برنج ایرانی با پایین‌ترین قیمت ممکن ارائه کنیم.

مدیرعامل یومیل با اشاره به تجهیز یک آشپزخانه استاندارد برای تأمین غذای دو دستگاه فعلی؛ از برنامه میان‌مدت این شرکت برای فعالیت به‌صورت «کیترینگ شیرینگ» خبر دادوگفت: تأمین غذای داخل ماشین می‌تواند به کیترینگ هایی واگذار شود که استانداردهای یومیل را رعایت کرده و از قیمت مصوب ما یعنی ۳۲ هزار تومان برای هر پرس غذا عدول نکنند، پس سیاست‌ها و قیمت همه وندینگ ماشین های یومیل برای همیشه یکسان و دارای وحدت رویه خواهد بود.

حق وردی در خاتمه با اشاره به اینکه تحقیقات بازار کاملی درباره وندینگ ماشین‌های غذای گرم انجام‌شده و آینده صنعت غذایی را در این حوزه می‌بینند، از سرمایه‌گذاران خرد و کلان به‌ویژه بانک‌ها و فعالان بخش خصوصی دعوت کرد که بامطالعه نتیجه بررسی‌های انجام‌شده، از آینده این صنعت اطمینان پیداکرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

۲۱۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا