بازار مالی

حرکت بزرگ شستا برای تامین شیر مورد نیاز کشور/ احداث ۲۰ پروژه در حوزه دامپروری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کوروش نجفی پاشاکی» مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ضمن به ارائه گزارشی از فعالیت و عملکرد این شرکت در حوزه دامپروری و تامین لبنیات کشور اشاره و اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، در راستای جهت گیری کلان ‏شستا در تأمین ۱۰ درصد شیر مورد نیاز کشور به عنوان یک محصول ‏استراتژیک اقدام به احداث ۲۰ پروژه ‏در ابعاد گاوداری ۶۰۰۰ رأسی در نقاط مختلف کشور نموده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت شیر به عنوان یک ماده غذایی استراتژیک که نقش کلیدی در تأمین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت افراد جامعه دارد و از سوی دیگر ایفای نقش در کاهش فاصله بین مصرف سرانه شیر کشور با استانداردهای جهانی، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین براساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان شستا، به تحقق «تولید یک میلیون تن شیر در سال» را به عنوان هدف راهبردی خود در نظر گرفته است.

کوروش نجفی تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین در این راستا در دو سال گذشته اقدام به ایجاد و توسعه ۲۰ پروژه بزرگ دامداری صنعتی گاو شیری کرده است که عمدتاً در مناطق مستعد کم برخوردار اجرا می‌شوند و علاوه بر تأمین شیر مورد نیاز جامعه، موجب اشتغالزایی در این مناطق و همسو با سیاست کلان کشور در خصوص توسعه عدالت محوری می باشد.

شستا

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با بیان اینکه ب تعدادی از این پروژه ها در زمینه دامداری صنعتی گاو شیری در مراحل پایانی خود می‌باشند، یادآور شد: در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید که پروژه دامپروری ۶ هزار راسی ماکو به عنوان بزرگترین پروژه در منطقه ازاد ماکو یکی از این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش گاو شیری ، در زمینی به مساحت ۱۰۶ هکتار، با هدف اصلی تولید شیر جهت تامین خوراک واحدهای شیر خشک و لبنیات با تولید ۳۶,۰۰۰ تن شیر در سال و اشتغالی زایی مستقیم برای ۱۳۰ نفر از جمله اهداف پروژه ماکو می باشد. پروژه دلفان نیز با هدف پرورش دام شیری با ظرفیت ۳,۰۰۰ راسی مولد، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار واقع در شهرستان دلفان استان لرستان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: احداث مزرعه پرورش گاو شیری در شهرستان رزن در استان همدان هم در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در حال اجراست وپروژه مذکور با ظرفیت ۳,۰۰۰ رأس دام مولد، زمینه اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر در این منطقه کم برخوردار را فراهم خواهد نمود. ظرفیت سالانه تولیدی شیر در این پروژه ۳۶,۰۰۰ تن می‌باشد همچنین مشابه همین پروژه پردر زمینی به مساحت ۱۰۳ هکتار در منطقه شیروان استان خراسان شمالی با ظرفیت ۳,۰۰۰ رأسی دام مولد و تولید سالیانه ۳۶,۰۰۰ تن شیر در حال احداث است.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ادامه داد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش، پروژه راهبردی و با توجه به وجود چندین دامداری صنعتی شیری در داخل هلدینگ و هدف تولید یک میلیون تن شیر در سال و اهمیت توازن بین عرضه و تقاضا، پروژه احداث کارخانه شیرخشک بروجرد جهت تولید شیر خشک و خامه تعریف شد و این پروژه در شهر بروجرد در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با ظرفیت ۵,۸۷۰ تن شیر خشک و ۵,۶۰۰ تن خامه ۴۰ درصد با تامین تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال اتمام می‌باشد.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا